اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 8 مرداد 1397
کد 3647

با حضور وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي ؛از 131 مدال آور هجدهمين مسابقات ملي مهارت تقدیر شد

سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور مراسم تجليل از مدال آوران هجدهمين مسابقات ملي مهارت و تقدير از سرمايه هاي انساني برتر اين سازمان امروز شنبه ششم مرداد ماه سال جاری در سالن هفده شهریور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار كرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور، اين سازمان مراسم تجليل از 131 مدال آور هجدهمين مسابقات ملي مهارت و همچنين سرمايه هاي انساني برتر آموزش فني و حرفه اي را با حضور دكتر علي ربيعي، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي، دکتر سلیمان پاک سرشت، معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي و رئيس این سازمان و جمعی از مسؤولان برگزار كرد.
بنا بر اين گزارش 131 مدال اين دوره از مسابقات ملي مهارت شامل: 47 مدال طلا، 41 مدال نقره و 43 مدال برنز است و همچنين 124 نفر از شركت كنندگان موفق به كسب دیپلم افتخار هجدهمين مسابقات ملي مهارت شدند.
اين گزارش مي افزايد: هجدمين مسابقات ملي مهارت با 544 نفر از جوانان ماهر، شامل:457 نفر مرد و 87 نفر زن  در 33 رشته: الكترونيك، تأسیسات الکتریکی، تبريد و تهويه، تراشCNC، تعمیر و نگهداری وسایل نقلیه سنگین، فناوری اطلاعات - راهکارهاي نرم افزاري براي تجارت، رباتیک، طراحی و توسعه وب، طراحي مهندسي مكانيك، فرزCNC ، فناوري مد (خياطي)، فناوری آب، فناوری طراحي گرافيك، كاشيكاري ديوار و كف، کابينت سازي (چوبی)، گچکاری، گل آرایی، لوله كشي و گرمايشي، مكاترونيك و اتصالات چوبي، نجاری (سازه های چوبی)، قنادي، آشپزي، آجرچینی، جواهرسازي، مدیریت سیستم های تحت شبکه، جوشكاري، ساخت و توليد، كنترل صنعتي، طراحي فضاي سبز، فناوری خودرو، نقاشي خودرو و صافکاری خودرو از بیست و چهارم تا بیست و هفتم تیرماه سال جاري برگزار شد.
افزایش تعداد 4 رشته؛ رشته های گچکاری، گل آرایی، تعمیر و نگهداری ماشین آلات سنگین و سازه های چوبی (نجاری) از ویژگی‌های هجدهمین دوره مسابقات مهارت نسبت به دوره قبل است .
این گزارش می افزاید: برگزاری آزمون آنلاین عمومی و تخصصی: الزام شرکت کارشناسان و داوران در این آزمون ها به منظور اطمینان از برخورداری از اطلاعات لازم و پایه، دعوت از رئیس  و نائب رئیس سازمان جهانی مهارت برای بازدید از مسابقات، حضور 13 نفر از کارشناسان، رقابت کنندگان و مسئولین کشور روسیه برای حضور و رقابت در 6 رشته مهارتی و بازدید از مسابقات، استفاده از تجهیزات و امکانات موجود مراکز مجری و توان تجهیزاتی داخل سازمانی برای تجهیز رشته ها و استفاده از توان صنعت و شرکت های مرتبط در تجهیز و حمایت از مسابقات از ویژگی های هجدهمین مسابقات ملی مهارت بود.
برگزيدگان نهايي هجدهمین مسابقات ملي مهارت پس از شركت در اردوهاي آماده­سازي در رشته های منتخب به چهل و پنجمین مسابقات جهاني مهارت كه در سال 2019 در كشور روسیه برگزار مي شود، اعزام خواهند شد.
همچنين در مراسم مذكور از رؤساي نمونه مراكز آموزش فني و حرفه اي دولتي، برگزیدگان آموزشگاه هاي آزاد فنی و حرفه ای و مربيان نمونه مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی، مهارت آموختگان کارآفرین برتر و خیرین مهارتی  به عنوان سرمايه هاي انساني برتر اين سازمان با اهداي لوح تقدير، تجليل شد.