اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 28 مرداد 1397
کد 3676

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:

آموزش های مهارتی به افراد احساس هویت و خودباوری می دهد

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در جشن خودکفایی و توانمندی کارآفرینان و مجریان طرح های اشتغال استان همدان گفت: آموزش های مهارتی به افراد احساس هویت و خودباوری می دهد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان، این مراسم با حضور دکتر سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  قائم مقام  کمیته امداد امام خمینی (ره) کل کشور، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، فرمانداران شهرستان های  این استان، مدیران دستگاه های اجرایی و کارآفرینان برتر در سالن شهدای دولت استانداری همدان برگزار شد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اظهار خرسندی به دلیل حضور در این جشن و همچنین رتبه سوم استان  از لحاظ حیث آمار پایین بیکاری در کشور گفت: دلیل خودکفا شدن این مجریان حاکی از عملکرد موفق مدیریت استان است.
دکتر پاک سرشت یکی از تعاملات موفق در امر اشتغال را انعقاد تفاهم نامه با کمیته امداد مطرح کرد و افزود: لازم است تجربه ها را به همدیگر تکثیر کنیم.
وی حمایت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشورد بعد از گذراندن دوره مهارت آموزان  را مهم قلمداد کرد و گفت: با وجود تأکیدات مقامات کشوری از جمله مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مهارت آموزی کلید اصلی  و نهاد مکمل نظام آموزش موجود در کشور است.
دکتر پاک سرشت مشکلات فعلی کشور را با نگاه ویژه به مهارت آموزی قابل حل دانست و خاطر نشان ساخت: باید مهارت آموزی را به عنوان یک راه حل اساسی برای غلبه بر مشکلات درنظر بگیریم.
وی یادآور شد: آموزش های مهارتی جزو لاینفک فعالیت های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی می باشد که باید مورد توجه قرار بگیرد.
دکتر پاک سرشت تصریح کرد: آموزش های مهارتی  علاوه بر افزایش راندمان،موجب افزایش خودباوری و احساس هویت در افراد می شود.
وی با اشاره به اینکه فرد مهارت آموخته مسیر خویش را خوب تشخیص می دهد، گفت: اگر سرمایه گذاری ها و برنامه ریزی ها منوط به مهارت آموزی نشود مسیر خوبی نخواهد بود.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خوشبختانه به مقوله خیرین مهارتی ورود کرده ایم که امیدوارم نتایج خوبی به همراه داشته باشد .
دکتر پاک سرشت افزود: معنای خیرین مهارتی این است که جامعه اهمیت مهارت آموزی را می داند و نظام حمایت اجتماعی به کمک مهارت آموزی آمده است که شایسته تقدیر می باشد .