اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 11 شهريور 1397
کد 3692

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:

نظام آموزشی باید توان مواجهه با تحولات سریع دنیای کار و آموزش را داشته باشد

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی کشور گفت: دنیای کار و آموزش در حال متحول شدن است و نظام آموزشی باید توان مواجهه با این تحولات سریع را داشته باشد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی استان همدان،  دکتر سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در میزگرد با محوریت اشتغال و اشتغال پذیری و نقش دانشگاه ها در شرایط کنونی پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه های سراسر کشور که در این استان برگزار شد، گفت: مهارت آموزی توانمندی های ذاتی شهروندان یک کشور را ارتقاء می دهد.
وی افزود: هدف ما تبدیل دانشگاه ها به مجموعه ای از کارگاه ها نیست، بلکه در کنار هم قرار دادن دانش و مهارت است.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه اگر صرفاً بر مهارت آموزی و اشتغال بپزدازیم دستاوردهای مقطعی خواهیم داشت، تأکید کرد: باید اشتغال پذیری و مهارت آموزی را در یک رویکرد کلی تر نسبت با جامعه و دانشگاهی که مأموریت های  اجتماعی دارد، ببینیم.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سرمایه گذاری در حوزه مهارت های نرم را خاطر نشان ساخت و افزود: مهارت های نرم مهارت هایی هستند که به افراد توان پایداری در مدیریت شرایط حاد را می دهد و فرد نگران از دست دادن شغل خود نیست.
دکتر پاک سرشت گفت: در چند سال قبل موضوع مأموریت های اجتماعی دانشگاه ها  و اینکه دانشگاه ها چطور باید با جامعه ارتباط برقرار کنند، در نظام آموزش عالی مطرح و نهایتاً منتج به تشکیل اتاق های فکر در دانشگاه ها شد و در واقع  این کار یک ابزاری  بود برای پیوند دادن دانشگاه، جامعه و دولت که به نوبه خود، کار ارزشمندی محسوب می شود.
دکتر پاک سرشت مأموریت مهارت آموزی واشتغال پذیری دانشجویان در این چارچوب را امیدوار کننده دانست و افزود: دانشگاه از یک نهاد مستقل آکواریومی که با جامعه نسبتی ندارد فاصله گرفته و به صورت زنده وارد میدان شده و با کنش فعالانه مسائل جامعه را رصد می کند.