اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 25 مهر 1397
کد 3721

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

آموزش¬های فنی و حرفه ای به عنوان یکی از منابع سرمایه گذاری اجتماعی شناخته شده است

دکتر سلیمان پاک سرشت در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با بانک مهر ایران گفت: آموزش های فنی و حرفه ای امروزه به عنوان یکی از منابع سرمایه گذاری اجتماعی در جامعه شناخته شده است.
دکتر سلیمان پاک سرشت در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با بانک مهر ایران گفت: آموزش های فنی و حرفه ای امروزه به عنوان یکی از منابع سرمایه گذاری اجتماعی در جامعه شناخته شده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، دکتر سلیمان پاک سرشت، شنبه، چهاردهم مهر ماه در حاشیه انعقاد تفاهم نامه بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و بانک قرض الحسنه مهر ایران در مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای کشور گفت: ارتقای مهارت با تکیه بر استانداردها و ایجاد بستر کسب و کار از مهم ترین مقوله هایی است که سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در اولویت کاری قرار داده است.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه 13 گروه هدف برای مهارت آموزی در اولویت قرار گرفته است،گفت: بخشی از آموزش های مهارت آموزی کشور بر بازتوانی قشرهای آسیب پذیر متمرکزشده است.
وی افزود: بازتوانی معتادان و زندانیان و توانمندسازی روستائیان وعشایر از محوری ترین برنامه های مهارت آموزی در کشور است.
دکتر پاک سرشت اظهار داشت: آموزش های فنی و حرفه ای امروزه به عنوان یکی از منابع سرمایه گذاری اجتماعی در جامعه شناخته شده است.
وی گفت: بنگاه­های اقتصادی و دستگاه­های اجرایی می توانند برای ارتقای کمی و کیفی توانمندی نیروی انسانی خود از ظرفیت های مهارت آموزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای بهره بگیرند.
پاک سرشت ادامه داد: امروز کشور به لحاظ مهارت های نیروی کار با مشکلاتی مواجه است .
معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: چالش بیکاری از مشکلات جامعه است و باید نگاه ها به سمت مهارت آموزی معطوف شود.
وی از اختصاص 13 میلیارد و 100 میلیون ریال تسهیلات برای اشتغال 131برگزیدگان هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت خبرداد و افزود: با توجه به رتبه های کسب شده، به طور متوسط به هر نفر تا سقف 100 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود.