اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 13 آبان 1397
کد 3743

با هدف ارائه آخرين دستاوردهاي تكنولوژي روز دنيا با حضور نمایندگی بكهوف آلمان در مرکز آموزش فنی و حرفه ای 3 تبریز، برگزار گردید.

کارگاه آموزشی تکنولوژی های نوین آموزشی IOT در اتوماسيون صنعتي

همایش تکنولوژی های نوین آموزشی IOT با مشارکت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان شرقی امروز، 13 آبان ماه سال 1397 در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره 3 تبریز برگزار گردید
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان آذربایجان شرقی، یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی ضمن حضور در محل همایش،اظهار داشت: با توجه به سرعت تغییرات تکنولوژی دردنیای امروز، لزوم آموزشهای نوین از اهمیت ویژه ای برخوردار است به طوریکه در حال حاضر، این زمان، به چهارساعت در روز رسیده است.
 
نماینده در ادامه افزود:: امروزه، دنیا به سمتی حرکت می کند که تمامی اشیاء به تکنولوژی های روز دنیا مجهز خواهند شد و در پی آن، آسایش، رفاه و البته بهروری نصیب انسان خواهد شد.
وی در ادامه افزود: ازمزایای عمده ای که این نوع تکنولوژ ی های می تواند برای ما به انسانها، به ارمغان بیاورد، آسایش و رفاه  است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی با اشاره به این موضوع که ما هنوز در مراحل اولیه ورود به دنیای انقلاب صنعتی هستیم،تصریح نمود: برای ورود به عصر صنعتی، وجود برنامه ای منسجم و سیستماتیک امری لازم و ضروری است.

 
یعقوب نماینده با اشاره به جهان سومی بودن اغلب کشورها از جمله ایران، راه برون رفت از این شرایط را در آموزش و بکارگیری این نوع از تکنولوژی های نوین روز دنیا عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: با استفاده از این روش، می توانیم از هدررفت هزینه های زندگی پیرامونی خود، جلوگیری نماییم.
وی اضافه کرد: براساس پیش بینی صورت گرفته در سال 2020 ،در کل، 34 میلیارد دستگاه به اینترنت وصل خواهد شد و تجارت در جهان آینده، جزء اصلی اینترنت اشیاء قرار خواهد گرفت و کسب و کارها نیز، می توانند روند کار خود را بهبود ببخشند.
نماینده، کاهش هزینه های عملیاتی،افزایش بهره وری و گسترش بازارمحصولات جدید را از نتایج مطلوب این نوع از تکنولوژ ی های صنعتی برشمرد. 
وی همچنین از کاهش هزینه های دولت و بهبود کیفیت زندگی انسانها را در بکارگیری از تکنولوژی های iot عنوان کرد.
مدیرکل ازسازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان نهادی آموزشی نام برد و خاطر نشان ساخت:این نهاد آموزشی، وظیفه خود می داند ضمن پیگیری موضوع و ارائه آموزش های لازم در این زمینه، آحاد مردم و به خصوص اقشارتحصلیکرده و دانش آموختگان دانشگاهی را با رویکردی علمی، جامعه را به این سمت ببرد.
نماینده در پایان، ازشرکت نیک مهرگستر در راستای همکاری و مشارکت در ارائه آموزشهای به روز در این حوزه در مرکزتربیت مربی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و نیز،استان آذربایجان شرقی که به عنوان منطقه و قطبی که همیشه به دنبال توسعه عقلایی بوده و به نسبت سایر استانها در این زمینه پیشرو بوده است، تقدیر و تشکر نمود.