اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 16 آبان 1397
کد 3746

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور:

مهارت ها یکی از مؤلفه های محیط نهادی در هر نوع نوآوری و فناوری است

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: مهارت ها یکی از مؤلفه های محیط نهادی هر نوع نوآوری و فناوری است و بدون محیط مساعد مهارتی، پذیرش و ارزش آفرینی فنآوری ها با دشواری جدی مواجه می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، دکتر سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم اختتامیه ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی- زون تکنولوژی آموزشی و مهارتی تبریز گفت: به کارگیری مؤلفه‌های اقتصادی و فنآوری در سیاست‌های توسعه تکنولوژی و ایجاد اکوسیستم توسعه نوآوری‌ها به تنهایی مؤثر نبوده و باید در کنار آن نیز به مؤلفه‌های فرهنگی و اجتماعی توجه کنیم.
دکتر پاک سرشت در ادامه گفت: در دنیای امروز نمی‌توان پذیرفت که کارهای نوآورانه و فناورانه تنها از طریق استعداد ذاتی و براساس یک قانون ساده عرضه و تقاضا شکل می‌گیرد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان این‌که پذیرش تکنولوژی و نوآوری فرآیند سخت و پیچیده‌ای است و تغییراتی را به دنبال دارد، افزود: اصولاً تغییراتی که به دنبال تکنولوژی ها به وجود می‌آید وسیع بوده و موانع و مشکلاتی را در پی خواهد داشت.
وی با اشاره به این‌که تکنولوژی به دو دسته نرم و سخت تبدیل می‌شود، گفت: بر خلاف این‌که می‌دانیم تکنولوژی تغییر و تحولاتی را در جامعه به دنبال داشته و ارزش افزوده ایجاد می‌کند، پذیرش تکنولوژی های سخت باید از طریق تکنولوژی نرم انجام گیرد.
دکتر پاک‌سرشت با بیان این‌که تکنولوژی با منافع عده‌ای تعارض دارد، عنوان کرد: محیط نهادی؛ پذیرش نوآوری‌ها و میانگین مهارتی جامعه بوده و نداشتن این مهارت به معنی مشکل داشتن در حوزه پذیرش نوآوری است.
وی تصریح کرد: برای این‌که نوآوری داشته باشیم باید چالش‌های موجود در راستای پذیرش نوآوری‌ و فناوری‌های جدید حل شود.