اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 14 آذر 1397
کد 3786

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در مراسم معارفه مدیرکل استان سیستان و بلوچستان؛

نگاه رئیس سازمان به مقوله مهارت آموزی نگاه تحول گرایانه است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در مراسم معارفه مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان و بلوچستان گفت: نگاه رئیس سازمان به مقوله مهارت آموزی نگاه تحول گرایانه از طریق ایجاد تغییرات بنیادی و در کمیت و کیفیت آموزش ها و تجهیزات مورد نیاز آن است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی استان سیستان و بلوچستان، مراسم مذکور با حضور مهندس نادر فخری، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور، امانی، مدیرکل منابع انسانی سازمان، مهردادجهاندیده،  مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و دستگاه های تابعه  و روسای مراکز آموزش فنی وحرفه ای در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در این مراسم اظهار داشت: آموزش های مهارتی متناسب با نیاز بازارکار و تقاضای مهارت آموزان تغییر می کند و به روز می شود.
وی ادامه داد: نگاه ها به آموزش های مهارتی نیازمند اصلاحات بنیادی برای بازگشت به وضعیت آرمانی در مهارت آموزی دارد.
نادر فخری گفت: اثربخشی آموزش های مهارتی در رفع بیکاری منوط به همدلی و هم افزایی همکاران در رده ها و واحدهای مختلفو نیز هم افزایی با دستگاه های ذیربط است.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اظهار داشت: منطقه بندی کردن استان های کشور و انتخاب معین برای پیگیری و رسیدگی هر چه بهتر و سریعتر به مشکلات استان ها از جمله اقدامات ریاست سازمان بود که با هدف تعامل بهتر با استان ها برای حل مشکلات پیش رو انجام شد.
وی گفت: دکتر پاک سرشت نسبت به ظرفیت و توانمندی موجود در بدنه نیروهای مجموعه آموزش فنی و حرفه ای استان برای انتخاب مدیرکل بومی دیدگاه مثبتی دارند که این مهم گویایی تلاش وی برای اعتمادسازی بین همکاران است.
 
نادر فخری با اشاره به ارائه طرح برنامه های تحول گرایانه در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: اهمیت و ضرورت ایجاد تغییرات در آموزش های مهارتی در رویکرد ریاست سازمان نهادینه شده و آماده سازی یک برنامه تحول گرایانه سندی دال برتحقق این مهم است.
نادر فخری همچنین از عزم راسخ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ایجاد تحول و تغییر در آموزش های مهارتی با هدف به روز رسانی و بازار محور کردن این آموزش ها در راستای رونق اشتغال در کشور خبر داد.
بنا بر این گزارش، در مراسم مذکور از زحمات مهرداد جهاندیده، سرپرست اداره کل تقدیر و خداداد اولیایی به عنوان مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان و بلوچستان معرفی شد.
نشست معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با استاندارسیستان و بلوچستان
نشست معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با استاندارسیستان و بلوچستان درخصوص وضعیت مهارت آموزی استان  در دفتر استاندار برگزار شد.
مهندس نادرفخری، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نشست مذکور گفت: دیدگاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به آموزش های مهارتی نگاه تحول گرایانه است و تغییر شرایط کنونی و لزوم به روز رسانی آموزش ها برای بازگشت به فراگیری فنون از مهمترین برنامه های ایشان در حوزه آموزش فنی و حرفه ای است.
فخری اظهارداشت: مجلس شورای اسلامی و دولت نگاه مثبتی نسبت به تأثیرجایگاه مهارت آموزی در اقتصاد خانواده و رونق اشتغال در کشور دارند و افزایش اعتبارات آموزش فنی و حرفه ای برای به روزرسانی تجهیزات گویای این نگاه ویژه است.
وی تصریح کرد: تشکیل شورای مهارت آموزی در استان منجر به هم افزایی بیشتر دستگاه های اجرایی در ارتقاء جایگاه مهارت آموزی خواهد شد و همسو کردن آموزش ها و پیشگیری از موازی کاری و اتلاف هزینه را در پی خواهد داشت .
 فخری در ادامه گفت: در سال گذشته 38 درصد از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه ای وارد بازارکار شدند و این رقم در سال جاری به 42 درصد ارتقاءیافته است همچنین نرخ برگشت به زندان برای زندانیان مهارت  آموخته  به 5تا 7 درصد کاهش یافته است .
احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: قابلیت های مهارت آموزی در اشتغال زایی به ویژه در عرصه مشاغل خانگی، توانمندسازی نیروهای تحصیلکرده جویای کار، ایجاد شرایط لازم برای بهبود فضای کسب و کار و شناسایی و پرورش استعدادهای کارآفرین در صنوف مختلف از مهمترین مزیت های آموزش های فنی و حرفه ای است.
موهبتی افزود: شعار ما راه اندازی نهضت مهارت آموزی در استان است و برای تحقق این مهم ضروری است تا همه دستگاه ها را بسیج کنیم.
وی خاطرنشان کرد: برای کاهش نرخ بیکاری و افزایش بهره وری نیاز به راه اندازی نهضت مهارت آموزی داریم و در این راستا تمام دستگاه ها باید برای افزایش بهره وری نیروی کار در این نهضت شرکت کنند.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تغییر شرایط فرهنگی و رواج مدرک گرایی بجای فراگرفتن حرفه های مختلف منجر به ایجاد وضعیت بحرانی کنونی شده است و معضل  بیکاری را ایجاد کرده است.
وی ضمن تأکید بر لزوم به روز رسانی آموزش های مهارتی خاطر نشان کرد: آموزش های مهارتی فنی وحرفه ای باید متناسب با نیازهای بازار کار حرکت کنند و آموزش هایی را ارائه کند که مستقیماً منجر به ایجاد شغل و تخصص در افراد شود.
موهبتی گفت: راه اندازی شورای مهارت آموزی در استان منجر به شناخت مزیت ها و ظرفیت های خاص هرشهرستان و برنامه ریزی برای استقرار صنایع و تجهیزات مورد نیاز خواهد شد در همین راستا از مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان و بلوچستان خواستار تشکیل هرچه سریعتر این شورا هستیم.
وی در ادامه اذعان داشت: در هر جامعه ای که از فرصت تربیت نیروی انسانی، بهتر استفاده شود، پیشرفت و توسعه آن جامعه با سرعت بیشتری محقق می شود و از این رو لزوم فراگیری آموزش های مهارتی باید در افراد نهادینه شود.
برگزاری جلسه ملاقات عمومی کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان و بلوچستان  با معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان  آموزش فنی و حرفه ای کشور
جلسه ملاقات عمومی کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان و بلوچستان  با معاون توسعه مدیریت و منابع  و مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد.
بنا بر این گزارش، در جلسه مذکور 50 نفر از همکاران  این اداره کل با ملاقات حضوری مشکلات پرسنلی خود را مطرح کردند.
فخری گفت: سابقه همکاران حق التدریس (سنوات خدمات تجربی ) که قبلا در محاسبه رتبه و طبقه منظور می شد در سنوات بالای حکم  محسوب و از مزایای آن برخوردار می شوند.