اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 18 آذر 1397
کد 3792

در راستای اجرایی نمودن طرح ایران مهارت در جلفا برگزار گردید:

جلسه هم اندیشی با حضور مدیر آموزش و پرورش جلفا

جلسه هم اندیشی با حضور مدیر آموزش و پرورش جلفا، معاونین و مدیران مدارس متوسطه دولتی، غیرانتفاعی و شبانه روزی و همچنین رئیس مرکز آموزش و پرورش به همراه کارشناس آموزشگاههای آزاد و نماینده کانون انجمن صنفی آموزشگاههای آزاد استان در محل آموزش و پرورش این شهرستان برگزارگردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، داریوش پیرعلیلو، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای هادیشهر، با اشاره به معضل بیکاری در جامعه افزود: امروزه اگر در جامعه بیکاری وجود دارد، علت آن ناشی ازعدم مهارت و استعداد یابی و پرورش خلاقیت جوانان است.
وی ضمن معرفی انواع سطوح یادگیری، بر لزوم اجرای آموزش ها در حوزه روان- حرکتی( حسی – حرکتی ) که بر مبنای مهارت است، تاکید نمود.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای هادیشهر، نقش آموزشهای مهارتی را در راستای توانمندسازی جوانان با هدف اشتغالزایی و ورود به بازارکار مهم و حیاتی دانست.
 پیر علیلو، با اشاره به کلیات و اهداف طرح ایران مهارت، اظهار داشت: اجرای این طرح در مدارس برای دانش آموزان دوره متوسطه می تواند کمک شایانی در هدایت و مشاوره تحصیلی برای انتخاب رشته تحصلی آنها با هدف اشتغال در اینده باشد
وی از جمله اهداف طرح ایران مهارت را، توسعه و تقویت فرهنگ کار و مهارت آموزی، ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی دانش آموزان و کمک به هدایت تحصیلی آنان، ایجاد زمینه کسب شایستگی های پایه فنی مورد نیاز بازارکار حرف و مشاغل گوناگون، کمک به خلاقیت، نوآوری و کارافرینی برشمرد و افزود: این طرح بر اساس علاقه مندی دانش آموزان نیازسنجی و توسط آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای و مدارس بصورت مشارکتی اجرا خواهد شد.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای هادیشهر در ادامه، خاطر نشان کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه ای جلفا برای اجرای طرح ایران مهارت از تمام ظرفیت و امکانات موجود استفاده خواهد کرد تا این طرح در شهرستان به بهترین شکل اجرا گردد .
 معاون آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز، در مورد لزوم اجرای طرح و نحوه اجرای آن توضیحاتی ارائه نمود.
رزاق کیان، نماینده کانون انجمن صنفی آموزشگاههای آزاد استان نیز ضمن مهم و کارا دانستن طرح ایران مهارت، از آمادگی اجرای این طرح، توسط کانون انجمن صنفی آموزشگاههای آزاد در شهرستان خبر داد.
در پایان به سئوالات و پرسشهای مدیران مدارس جهت شفاف سازی طرح توسط رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای و معاونین آموزش و پرورش پاسخ داده شد.