اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 20 آذر 1397
کد 3799

توسط معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور صورت گرفت:

تبیین عملکرد سازمان در اجرای تفاهم نامه همکاری با شرکت ملی گاز ایران

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در تبیین عملکرد این سازمان در اجرای تفاهم نامه همکاری با شرکت ملی گاز ایران از برگزاری آزمون ادواری برای 5 هزار و 728 نفر از نیروهای پیمانکاری این شرکت خبر داد.
به گزارش روابط عمومی  اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، علیرضا حاتم زاده، معاون آموزش این سازمان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان با شرکت ملی گاز ایران در هفتم خرداد ماه جاری گفت: در راستای اجرای تفاهم نامه مذکور 110 سوال برای سنجش دانش تخصصی شاغلان در شغل امدادگر گاز شهری و روستایی با همکاری دو طرف طراحی  و برای 5 هزار و 728 نفر از نیروهای پیمانکاری شاغل در شرکت ملی گاز ایران آزمون ادواری برگزار شده است.
وی گفت: تدوین محتوای الکترونیکی دوره های آموزشی، تدوین نظام آموزش کارجویان و شاغلان شرکت های پیمانکاری و تکلیف به شرکت های مجری طرف قرارداد با شرکت ملی گاز مبنی بر بکارگیری نیروهای مهارت آموخته و آموزش دیده از طریق تصریح در آگهی های مناقصات و تأکید به ذیحسابان و تصریح در متن قراردادها از تعهدات مشترک دو طرف در تفاهم نامه مذکور است.
حاتم زاده  در ادامه از تدوین استانداردهای آموزشی مورد نیاز شرکت ملی گاز ایران در 3 عنوان امدادگر گاز شهری، ناظر اجرای شبکه های گازرسانی و مأمور قرائت کنتور گاز خبر داد و گفت: تدوین 45 عنوان استاندارد آموزشی نیز در  طول مدت اجرای تفاهم نامه در دستور کار قرار گرفته است.
وی گفت: تولید محتوا و منابع آموزشی متناظر با استانداردهای تدوین شده در کارگروه مشترکی از طرف مرکزتربیت مربی و پژوهش های فنی وحرفه ای و شرکت ملی گاز ایران در حال انجام  است.
حاتم زاده با بیان اینکه در حال حاضر 25 استان  نسبت به تخصیص فضای کارگاهی برای برگزاری دوره های آموزشی با شرکت های گاز استانی، اقدام کرده اند، گفت: 19کارگاه آموزشی از طرف شرکت ملی گاز ایران برای برگزاری دوره های آموزشی تجهیز شده است.
 
معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از برگزاری دوره آموزشی پداگوژی برای 31 نفر از مدرسان شرکت ملی گاز ایران توسط مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای کشور خبر داد و افزود: برای آموزش مربیان سازمان توسط شرکت ملی گاز ایران نیز برنامه ریزی شده است.