اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 5 دي 1397
کد 3831

دکتر پاک سرشت در بازدید از نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور :

محققین ما با این اختراعات، مسوولیت اجتماعی سازمان را به منصه ظهور رسانده اند

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: باید تلاش لازم برای شناسایی و پشتیبانی از مخترعین مهارتی و اتصال آن ها با نهادهای حمایتی به ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بیناد ملی نخبگان کشور صورت پذیرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان آذربايجان شرقي، به نقل از روابط عمومي سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، دکتر پاک  سرشت، معاون وزیر و رئیس سازمان امروز پنجم دی ماه با حضور در نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور از دستاوردهای پژوهشی سازمان بازدید کرد.
دکتر پاک سرشت در بازدید از نمایشگاه مذکور با بیان این که بخشی از کاستی ها در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای مربوط به عرصه پژوهش هاست گفت: حضور در این قبیل نمایشگاه ها می تواند فرصت مناسبی در جهت رفع خلاء پژوهشی حوزه مهارت آموزی باشد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در بازدید از اختراعات پژوهشی مهارت آموزان و مربیان سازمان گفت: نخبگان مهارتی سرآمدان پیشرفت و توسعه کشور هستند وگره های حوزه مهارت آموزی کشور با همراهی این سرمایه های ارزشمند اجتماعی گشوده می شود.
دکتر پاک سرشت با تأکید بر ضرورت حمایت از مخترعین مهارتی گفت: پذيرش نخبگي در قلمرو مهارتي آثار اجتماعي و فرهنگي و اقتصادي زيادي را     مي تواند همراه داشته باشد.
 وی در ادامه تأکید کرد: باید تلاش لازم برای شناسایی و پشتیبانی از مخترعین مهارتی و اتصال آن ها با نهادهای حمایتی صورت پذیرد.
رئیس سازمان در ادامه از آموزش شبیه ساز مهارت جوش زیر آب که توسط مرکز آموزش فنی و حرفه ای خلیج فارس بندر ماهشهر ارائه شد و خانه های تا شو (طراحی و ساخت گروه مهندسی مرکز آموزش فنی و حرفه ای کاشمر) بازدید کرد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در زمینه اطلاع رسانی درست دستاوردهای حوزه پژوهش سازمان گفت: اصلی ترین اقدام در معرفی دستاوردهای پژوهشی، شفاف سازی مزیت های یک اختراع نسبت به موارد مشابه از نظر بازدهی و هزینه است.
دکتر پاک سرشت با اشاره به ساخت دستگاه پاک کننده فیلتر هوا در خودرو و سیستم آبیاری کم آب بر گفت: محققین سازمان با این اختراعات ارزشمند، مسوولیت اجتماعی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را به منصه ظهور رسانده اند.
بر اساس این گزارش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، سوم تا ششم دی ماه جاری در نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور حضور چشمگیر دارد.