اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : پنجشنبه 27 دي 1397
کد 3847

در راستای اجرای دوره های مهارتی دهیاران بخش مرکزی ورزقان صورت گرفت:

بازدید مدیرکل امور روستایی استانداری ازکارگاههای آموزشی دهیاران

کرمی، بهمراه هیاتی از استانداری در معیت بخشدار مرکزی از فرایند دوره های در حال اجرای دهیاران بخش مرکزی بازدید نمود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، ابوالفضل آتمیانلو، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان ضمن اعلام این خبر افزود :کرمی، مدیرکل امور روستایی استانداری و هیات همراه با حضور در مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان، از کارگاههای آموزشی دهیاران بازدید نمود.
وی، افزود: دوره های مهارتی ویژه دهیاران از سال 96 در دستور کار مرکز بود و با همکاری بخشداری مرکزی دوره های فناوری اطلاعات،کارآفرینی، GIS، GPS در سال گذشته و امسال دوره های حسابداری مقدماتی، آئین نگارش و مکاتبات اداری  برای دهیاران در حال برگزاری می باشد
کرمی، مدیرکل امور روستایی استانداری در حاشیه این بازدید اظهار داشت: ایجاد اشتغال در روستاها، رونق اقتصاد ملی و توسعه پایدار رافراهم می آورد.
 وی افزود: بدون تردید فراهم نمودن زمینه های ایجاد اشتغال در روستاها می تواند نقش بسزایی در کاهش مهاجرت روستاییان به شهر، کاهش آسیب های اجتماعی، کمک به تولید و ارتقاء سطح کیفیت زندگی و حفظ امنیت اجتماعی کشور داشته باشد.
مدیرکل امور روستایی استانداری ادامه داد: ایجاد اشتغال در روستاها، زمینه های لازم را برای افزایش تولیدات؛ اعم از کشاورزی، صنایع دستی فراهم خواهد آورد .
 
مدیرکل امور روستایی استانداری، خاطرنشان ساخت: عملیاتی شدن این طرح، مستلزم افزایش دانش و اطلاعات فنی دهیاران در قالب اجرای دوره های مهارتی است که می تواند نقش موثری در این زمینه ایفا نماید.
میکائیلی، بخشدار مرکزی ورزقان نیز، ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای دوره های مهارتی در روستاهای بخش مرکزی برای دهیاران، افزود: وجود مرکز آموزش فنی و حرفه ای در شهرستان در راستای اشتغالزایی ظرفیتی مهم محسوب می شود که می تواند در تحقق اهداف و برنامه های شهرستان از جمله؛ کاهش مهاجرت موثر باشد