اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 4 اسفند 1397
کد 3881

با مشارکت کمیته امداد امام (ره) شهر خاروانا در روستای ارزیل برگزار می شود:

دوره آموزش طراحی و دوخت برای مددجویان کمیته امداد امام (ره)

دوره آموزش طراحی و دوخت برای مددجویان کمیته امداد امام (ره) در راستای حمایت از بخش خصوصی با مشارکت کمیته امداد امام(ره) شهرخاروانا (روستای ارزیل) و مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان در آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد آرال در حال برگزاری است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، ابوالفضل آتمیانلو، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان ضمن اعلام این خبر افزود: در راستای توانمند سازی مددجویان کمیته امداد امام (ره) با رویکرد اشتغال پایدار و توسعه مشاغل خانگی، دوره آموزشی طراحی و دوخت، برای اولین بار در روستای ارزیل با مشارکت کمیته امداد امام (ره) و مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان در آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد آرالدر حال برگزاری است.
وی در ادامه با اشاره به نقش آموزشهاي مهارتي در توسعه زيرساختهاي جامعه گفت: مهارت آموزی، نقش تعیین کننده ای در ایجاد اشتغال مولد و پایدار در توسعه زیر ساختهای اقتصادی روستاهای شهرستان دارد.
آتمیانلو در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش و جايگاه زنان در توسعه روستايي خاطر نشان ساخت: بخش زيادي از فعاليتهاي كشاورزي در اكثر مناطق روستايي به شكل كاملاً سنتي و غيرعلمي و فني انجام مي شود كه بايد ضمن اشاعه آموزشهای مهارتي در این مناطق، نباید از نقش کلیدی زنان روستایی درتولید، اشتغال و درآمدزایی غافل ماند.
وي هدف از ارائه آموزشهاي مهارتي به جامعه روستايي را ارتقاء مهارت روستائيان و افزايش اشتغال در روستاها، افزايش بهره وري توليد مواد فرآوري شده كشاورزي، توزيع مناسب آموزش در مناطق روستايي، تشويق روستائيان به راه اندازي صنايع روستايي و توسعه مشاغل خانگي در روستاها عنوان نمود.
شایان ذکر است؛ روستای ارزیل در 65 کیلومتری مرکز شهرستان ورزقان واقع شده و از روستاهای بخش خاروانا می باشد.