اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 26 اسفند 1397
کد 3906

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی :آموزش های فنی و حرفه ای نوعی پرورش «کارآفرینی» است

شهاب الدین بی مقدار، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر ضمن نشست صمیمی با مربیان و کارکنان از کارگاههای آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان بازدبد بعمل آورد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، ابوالفضل آتمیانلو، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مرکز در شهرستان و بخش خاروانا به مشکلات موجود در ارایه آموزش ها در شهرستان از جمله تجهیزات و وقفه های ایجاد شده در تجهیز و راه اندازی کارگاه مس، وجود مرکز آموزش فنی وحرفه ای در شهرستان را  به لحاظ وجود ظرفیت و پتانسیل های بالقوه در حوزه صنعت، خدمات و کشاورزی ضروری دانست و تحقق آموزش های فنی و حرفه ای در تربیت نیروی کار مستعد و کارآفرین را  نیازمند حمایت های شرکای اجتماعی و مدیران ارشد شهرستان  عنوان کرد..
شهاب الدین بی مقدار، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو نیز، با اشاره به جایگاه آموزش های مهارتی در بحث اشتغال را اساسی دانست و از تعامل خوب اداره کل در تامین مکان برای ایجاد کسب و کار دراستان خبرداد.
وی افزود: از آنجا که هدف اصلی آموزش های فنی و حرفه ای تربیت نیروی کار مورد نیاز بخشهای مختلف جامعه می باشد، به نظر می رسد. هدف از این آموزش ها، افزایش توانایی های دانش، مهارت و قدرت درک افراد و انجام مطلوب تر کار در محدوده وظایف شغلی است.
وی ادامه داد: آموزش های فنی و حرفه ای به سبب انعطاف پذیری نشأت گرفته از خصیصه های بازارکار و اوضاع اقتصادی کشور و نیز به دلیل آموزش و ایجاد مهارتهای لازم در افراد برای توانایی در احراز مشاغل، نقش به سزایی در اشتغال دارد .
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو خاطر نشان ساخت: آموزش های فنی و حرفه ا ی، هم مهارتهای خاص مورد نیاز صنعت و هم مهارتهای عمومی بازار کار را فراهم می سازد .
شهاب الدین بی مقدار اظهار داشت: آموزش مهارت های فنی و حرفه ای جدید، برای شاغلینی که به دلیل تغییرات تکنولوژی دچار کاهش کارایی می شوند امکان به روز شدن و تکمیل مهارت را فراهم می کند.
وی ضمن اشاره به جایگاه آموزش های فنی و حرفه ای در ایجاد کسب و کار تصریح نمود: آموزش های فنی و حرفه ای نوعی پرورش «کارآفرینی» است، به این معنی که افراد پس از کسب مهارت و تخصص دانش فنی، قادر خواهند بود که فرصتهای شغلی مناسبی را به دست آورند و یا در نهایت فرصت شغلی ایجاد نمایند.

 

 
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو، یکی از اهداف آموزشی کارآفرینی را  در آموزشهای فنی و حرفه ای، بهبود توانایی های فردی و تخصصی مهارت آموزان برشمرد و خاطر نشان کرد: آموزش فنی و حرفه ای می تواند از طریق دانش افزایی، باعث افزایش فرصت های بازار شده و سطح تقاضای کارآفرینی را ارتقاء بخشد.
 
شهاب الدین بی مقدار  ضمن استقبال از برگزاری همایش های کسب و کار در استان و شهرستان اظهار امیداوری کرد و گفت: با اجرای دوره های مهارتی برای افراد جویای کار و برگزاری استارتاپ های کسب و کار درشهرستان نیاز به آموزش های فنی و حرفه ای ملموس تر خواهد شد و در این راستا و حمایت از کارآفرینان و مهارت آموزان نه تنها در استان، بلکه در تمام استان های کشور در برنامه کاری اینجانب می باشد.