اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 14 ارديبهشت 1398
کد 3950

در اولین جلسه شورای مهارت استان آذربایجان شرقی مطرح گردید:

توسعه رشته های شغلی اولویت دار استان در راستای طرح تکاپو، اشتغال و سند برنامه های آموزشی مهارتی سال 98

اولین جلسه شورای مهارت استان آذربایجان شرقی با حضور دبیران شبکه های فناوری و نوآوری،مدیرکل و جمعی از مسئولین آموزش فنی و حرفه ای استان در دفتر معانت اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری تشکیل گردید.
اولین جلسه شورای مهارت استان آذربایجان شرقی  با حضور دبیران شبکه های فناوری و نوآوری،مدیرکل و جمعی از مسئولین آموزش فنی و حرفه ای استان در دفتر معانت اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری تشکیل گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، اولین جلسه شورای مهارت آذربایجان شرقی با هدف توسعه رشته های شغلی اولویت دار استان در راستای طرح تکاپو، برنامه های اشتغال و همچنین تدوین سند برنامه های آموزشی مهارتی سال 98 و انعقاد تفاهم نامه ما بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و استانداری آذربایجان شرقی تشکیل گردید.
 یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به رسالت آموزش فنی و حرفه ای، این آموزش ها را در راستای ایجاد اشتغال یا توسعه شغلی عنوان کرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با تشریح این بحث که بازارکار از دو قسمت عرضه و تقاضا تشکیل می شود؛ افزود: بیکاری موجود در بازارکار، صرفا" به کمبود تقاضا مربوط نمی شود، بلکه کمبود هایی که در بخش عرضه است، این بیکاری را در جامعه تشدید می کند.
یعقوب نماینده با بیان این مطلب که عرصه صنعت نیازمند نیروی کار ماهر برای رونق تولید می باشد، افزود: هیچکدام از موسسات آموزش عالی، سیستم آموزش متوسط و همچنین، سیستم آموزش های کوتاه مدت، نمی توانند نیروی کار مورد نیاز و مورد توقع کارفرمایان را تامین کنند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تاکید نمود: اگر نیاز سنجی ما از بخش تقاضا دقیق و صحیح نباشد، آموزش های ارائه شده توسط آموزش فنی و حرفه ای در حوزه تقاضا موثر نخواهد بود.
نماینده با اشاره به این مطلب که نهاد های( دولتی و خصوصی) آموزش های مهارتی را به شهروندان ارائه می دهند اظهار داشت: عدم همگرایی و شناخت این نهادها از همدیگر باعث جزیره ای عمل کردن و در نهایت باعث هدر رفتن منابع و تجهیزات می شود .
نماینده در پایان خاطر نشان ساخت: نتایج نیازسنجی های صورت گرفته در این خصوص، منجر به تدوین سند توسعه آموزش های مهارتی استان در راستای راهبرد حکمرانی محلی آموزش فنی و حرفه ای با مشارکت استانداری خواهد شد.
در این جلسه، دبیران شبکه های شانزده گانه فناوری و نوآوری استان به ارائه نیازهای آموزشی مهارتی خود پرداختند.