اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 18 ارديبهشت 1398
کد 3957

پاک سرشت در بازدید از خبرگزاری ایسنا:

نیروی کار ماهر پاشنه آشیل هر سیاست یا برنامه ی توسعه ای است

سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نشست با مسئولان خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) و بازدید از این خبرگزاری گفت: نیروی کار ماهر پاشنه آشیل هر سیاست یا برنامه ی توسعه ای است و گسترش فرهنگ مهارت آموزی، مسئولیتی اجتماعی بر دوش همه جامعه به ویژه رسانه است.
سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نشست با مسئولان خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)  و بازدید از این خبرگزاری گفت: نیروی کار ماهر پاشنه آشیل هر سیاست یا برنامه ی توسعه ای است و گسترش فرهنگ مهارت آموزی، مسئولیتی اجتماعی بر دوش همه جامعه به ویژه رسانه است.
   به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی و به نقل از روابط عمومی  سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، سلیمان پاک سرشت، رئیس این سازمان امروز، هفدهم اردیبهشت سال جاری در بازدید از خبرگزاری دانشجویان ایران گفت: خبرگزاری ایسنا در  مسیر رسالت اجتماعی خود خطاب به جامعه، همواره ثابت قدم و موفق عمل کرده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: بی مهارتی چالش امروز کشور است
پاک سرشت با بیان این که مهارت آموزی به کرات مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است، گفت: تمرکز بخش مهمی از سخنرانی رئیس محترم جمهوری در مراسم بزرگداشت مقام معلم در اردیبهشت سال جاری نیز  بر مقوله مهارت آموزی و مهارت افزایی بود.
وی افزود: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در 3 اولویت اصلی کاری خود در کنار شفافیت و جوانگرایی، نهضت مهارت افزایی را مورد تأکید قرار دادند و بی مهارتی را چالش امروز کشور عنوان کرده اند.
پاک سرشت گفت: مهارت آموزی به عنوان مؤلفه اصلی در همه حوزه های توسعه ای کشور از جمله صنعت، اقتصاد، کشاورزی و ... مطرح است و چالش اصلی حوزه مهارت آموزی چالش بین بخشی است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای در ارتباط بسیار نزدیک با بازار کسب و کار است.
وی بیان این که  تصویب قانون نظام جامع آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی فرصتی را فراهم کرده است که خلاء مهارتی در کشور رفع شود، گفت: این قانون به عنوان سند بالادستی، مسئولیت رفع موانع ملی مهارت آموزی در کشور را برعهده دارد.
پاک سرشت با بیان این که فرهنگ مهارت آموزی در جامعه به ویژه خانواده ها از جایگاه واقعی خود برخوردار نسیت، گفت: نزدیک به 80 درصد مشاغل کشور، مهارت بنیان هستند و تأمین نیروی انسانی این مشاغل نیاز مند آموزش های مهارتی است.
وی در ادامه بر نقش رسانه های ارتباط جمعی به عنوان واحد اثرگذار در ارتقای فرهنگ مهارت آموزی در خانواده ها تأکید کرد و گفت: برگزاری نشست های تخصصی رسانه ای با محوریت چالش های مهارت آموزی در کشور با حضور صاحبنظران در رفع موانع فرهنگی مهارت آموزی می تواند اثرات مهمی داشته باشد.
پاک سرشت گفت: رسانه در گسترش فرهنگ مهارت آموزی، رفع چالش فقر مهارتی و شکل گیری نهضت مهارت افزایی در کشور، نقش سازنده ای را می تواند ایفا کند و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این راستا آمادگی کامل برای همکاری با اصحاب رسانه را دارد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور طی بازدید از بخش های مختلف این خبرگزاری از نزدیک در
در گفت ‌وگو با خبرنگاران خبرگزاری ایسنا، به بیان دیدگاه‌های خود در اهمیت نقش رسانه در ارتقای جایگاه آموزش های مهارتی پرداخت.