اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 25 ارديبهشت 1398
کد 3968

هم زمان با سراسر کشور در استان آذربایجان شرقی اجرا شد:

برنامه هماهنگ كشوري بازديد دانش آموزی و دانشجویی از مراكز آموزش فني و حرفه اي استان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی از تعداد 3 هزار و 406 نفر بازدید کننده از مراکز و کارگاههای آموزش فنی و حرفه ای مراکز تبریز و شهرستانهای استان در هفته معرفی مشاغل و بازدید همگانی، خبر داد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی از تعداد 3 هزار و 406 نفر بازدید کننده از مراکز و کارگاههای آموزش فنی و حرفه ای مراکز تبریز و شهرستانهای استان در هفته معرفی مشاغل و بازدید همگانی، خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی، یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی از تعداد 3 هزار و 406 نفر بازدید کننده از مراکز و کارگاههای آموزش فنی و حرفه ای مراکز تبریز و شهرستانهای استان در هفته معرفی مشاغل خبر داد.

 
یعقوب نماینده، با اشاره به اهمیت بحث مهارت آموزی و لزوم آگاه سازی عموم مردم به خصوص دانش آموزان و دانشجویان از فعالیت های صورت گرفته در حوزه های فنی و مهارتی در مراکز، اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور همه ساله، با اجرای برنامه هماهنگ كشوري بازديد دانش آموزی و دانشجویی از مراكز آموزش فني و حرفه اي در سطح کشور، درصدد است تا ضمن اطلاع رسانی، آگاهی بخشی به آحاد مردم به خصوص نوجوانان و جوانان آنان را در مسیر و آینده شغلی اشان با انجام مشاوره های رایگان و هدایت شغلی کمک نماید.
 
وی ادامه داد: در همين راستا، اطلاع رساني، هدايت و فراگير نمودن هرچه بيشتر آموزش هاي مهارتي در بین دانش آموزان و دانشجویان، همچنين ترويج و نهادينه كردن فرهنگ مهارت آموزي در كشور از ابزار كليدي و زير ساختي تحقق سياست ها و برنامه هاي اشتغال به شمار می رود.
 
نماینده تصریح نمود: هفته معرفی مشاغل، فرصتی مناسب در راستای ترویج، گسترش فرهنگ مهارت آموزی و معرفی ظرفیت ها و خدمات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به دو گروه از مخاطبان اصلی آموزش های مهارتی را فراهم مي سازد.
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: امسال نیز طبق سالهای گذشته، مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی میزبان جمع کثیری از دانش آموزان، دانشجویان، اساتید، مدیران، مربیان، هیات علمی دانشگاهها و عموم مردم در مراکز آموزش فنی و حرفه  ای سطح شهر تبریز و مراکز آموزش شهرستانها بود.
نماینده افزود: در این ایام، بازدید کننده گان ضمن حضور در کارگاههای آموزشی از نزدیک با تجهیزات و توانمندی های فنی و مهارتی موجود در مراکز آموزش فنی و حرفه ای آشنا و ضمن بهره گیری از تجارب مربیان کارگاههای آموزشی از مشاوره و هدایت شغلی رایگان آنان در راستای معرفی شغل و زمینه های اشتغال و نیاز بازار کار آشنا می شوند.

 
وی ادامه داد: آماده سازی مراكز آموزش فني و حرفه اي برای بازدید، برگزاری آموزش های کوتاه مدت و کپسولی در زمان بازدید، انعكاس توانمندي هاي مراكز آموزش فني و حرفه اي از طريق تهيه گزارش هاي رسانه اي با توجه به فرصت فراهم شده در اجراي برنامه بازديد، ارائه مشاوره های رایگان و هدایت شغلی، تبلیغات در سطح شهر، مصاحبه رادیویی و هماهنگي با رسانه هاي ارتباط جمعي براي پوشش خبري نیز جزو برنامه های این هفته بود.
 
شایان ذکر است؛ برنامه بازديد دانش آموزی و دانشجویی از مراكز آموزش فني و حرفه اي در سال 1398 از دوم تا یازدهم اردیبهشت ماه، همزمان با " هفته معرفی مشاغل و هفته کارگر" به طور هماهنگ در سراسر كشور اجرا می شود.