اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 12 خرداد 1398
کد 3999

پاک سرشت در آئین امضای تفاهم نامه با شرکت توسکا: آموزش در فضای مجازی متناسب با سلیقه مهارت جویان ارائه می شود

سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نشست امضای تفاهم نامه همکاری با شرکت توسکا گفت: همکاری در اجرای پروژه های آموزشی مبتنی بر فضای مجازی برای ما دارای جذابیت بالایی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، سلیمان پاک سرشت در نشست مذکور که هشتم خردادماه جاری برگزار شد، با اشاره به اهمیت همکاری با شرکت توسکا گفت: دنیای آموزش با نگاه و رویکرد جدید دچار تحولات می شود و آموزش های تلفیقی و مجازی جزء لاینفک آموزش های مهارتی است و مزیت های زیادی دارد.
وی افزود: آموزش های مهارتی که در فضای مجازی یا از طریق ابزارهای ارتباطی ارائه می شود موجب کاهش هزینه های آموزشی  و افزایش دسترسی به مش
تریان و مهارت جویان می شود.
پاک سرشت در خصوص آموزش های تلفیقی تصریح کرد: آموزش های تلفیقی از نسل جدید آموزش محسوب می شود که با اشکال جدیدتر و مدرن تر و متناسب با سلیقه، علاقه و نیازهای مشتریان ارائه می شود.
وی با بیان اینکه همکاری با شرکت توسکا نیز بر اساس آموزش های تلفیقی صورت می گیرد، گفت: با ارائه این نوع آموزش ها، توان مهارتی و دانش مخاطبان خاص و گروه های هدف مانند دانشجویان، زنان، سالمندان و ... ارتقا پیدا می کند. 
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: نوع دیگر همکاری با شرکت توسکا حوزه استارت آپی است که در این خصوص الگوی تحت عنوان حمایت یا توسعه بخشی اکوسیستم فناوری یا نوآوری تولید کرده ایم.
پاک سرشت بخشی از مشکل اکوسیستم استارت آپ ها را نبود آموزش های مهارتی عنوان کرد و گفت: استارت آپ ها در پذیرش و سرویس محصول نیازمند مهارت هایی است که باید در این خصوص برنامه ریزی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه حوزه استارت آپی، حوزه هیجان انگیزی برای آموزش های مهارتی محسوب می شود، گفت: علاقمند هستیم براساس چارچوب و الگویی که شرکت توسکا طراحی کرده است توان مهارتی نیروی انسانی این نوع کسب و کارهای جدید را افزایش دهیم.
پاک سرشت گفت: جهت گیری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در آینده این است که پیش بینی کنیم چقدر از آموزش های مهارتی به سمت آموزش های مجازی خواهد رفت؟
وی با بیان اینکه فضای آموزش های مهارتی متفاوت از آموزش های عمومی است، گفت: متاسفانه در این مسیر خیلی رشد نکردیم چرا که به همان شکلی که آموزش عمومی ارائه می شود با همان تکیه گاه و محیط آموزش های مهارتی ارائه می شود.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: فراهم کردن امکانی برای ارائه آموزش مهارتی واقعی از طریق فضای مجازی، عرصه جدیدی است که با کمک برنامه های موبایلی قابل انجام است.
وی با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی کشور،  نیاز به آموزش های مهارتی بسیار جدی است، گفت: رئیس جمهور در یک سال اخیر در نشست های مختلف در خصوص خلاء آموزش های مهارتی در دانشگاه ها، در جامعه دانشجویان و دانش آموزان تأکید کردند.
پاک سرشت در ادامه با اشاره بر تأکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر مهارت افزایی و توسعه آموزش های مهارتی اظهار امیدواری کرد: با اجرای تفاهم نامه همکاری با شرکت توسکا بتوانیم تحولات جدی در حوزه آموزش مهارتی تلفیقی که برای نخستین بار در سازمان تدارک دیده ایم، ایجاد شود.