اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 18 خرداد 1398
کد 4005

کارآفرین و نخبه مهارتی هشت ساله کشور میهمان پاک سرشت

کارآفرین و نخبه مهارتی هشت ساله کشور میهمان پاک سرشت

کارآفرین و نخبه مهارتی هشت ساله کشور میهمان پاک سرشت
کارآفرین و نخبه مهارتی هشت ساله کشور میهمان پاک سرشت
در دیدار با کم سن ترین کارآفرین و نخبه مهارتی کشور تاکید شد:
فصل مشترک آموزش در آینده؛ ارائه آموزش براساس استعدادهاست
سلیمان پاک سرشت معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در دیدار با نخبه مهارتی 8 ساله کشور گفت: در دنیای آموزش های مدرن، آموزش باید متناسب با استعدادها، توانایی و شرایط ویژه افراد ارائه شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، سلیمان پاک سرشت، یازدهم خرداد ماه سال جاری در نشست و گفتگو با پارسا قاضی، کارآفرین و نخبه مهارتی 8 ساله کشورمان در حرفه خراطی گفت: در جامعه ما آموزش های مهارتی جایگاه و منزلت واقعی خود را ندارند و این نگاه به موضوع مهارت، مانع جدی در مسیر مهارت آموزی است.
پاک سرشت در ادامه گفت: معرفی افراد موفق، به ویژه کودکان شبیه پارسا که براساس شناسایی استعدادها و توانمندی هایشان در مسیر موفقیت قرار گرفته اند،  به عنوان استعدادهای برتر و نخبگان مهارتی به جامعه و مردم،  بیشترین تأثیر را در ترویج  فرهنگ مهارت آموزی و ارتقای اعتبار و ارزش مهارت ها در جامعه دارد.
وی با تأکید بر گسترش ارتباط سازمان با نخبگان مهارتی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیش از هر نهاد دیگری به تغیر نگاه و رویکرد جامعه نسبت به مهارت آموزی و ترویج آن نیاز دارد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: هر فردی براساس استعدادهای ویژه ای که دارد برای هدفی ساخته شده است که باید فضای مناسب برای  پرورش استعدادهایش فراهم شود.
وی افزود: پارسا قاضی نمونه ای فردی است که از ابتدا در مسیر رشد استعدادهای قرار گرفته و به طور حتم همواره در مسیر خلاقیت خواهد بود و اتفاقات خوبی را رقم خواهد زد. 
مهارت برای افراد اعتبار اجتماعی خلق می کند
پاک سرشت در ادامه گفت: معرفی استعدادهای مهارتی ویژه کودکان در جامعه، می تواند نشان دهنده این باشد که کسب مهارت ها و افزایش توانمندی های افراد تا چه حد برای افراد اعتبار اجتماعی ایجاد می کند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دنیای آموزش های مدرن، آموزش باید متناسب با استعدادها، توانایی و شرایط ویژه افراد ارائه شود.
پاک سرشت در ادامه تأکید کرد: هر فرد باید در زمان مناسب در مسیر استعدادهای ذاتی خود از امکانات و آموزش های لازم برخوردار شود تا از حرفه و شغل خود رضایت کافی را داشته باشد چراکه افراد از دریچه شغل خود دنیای پیرامونشان را می بییند و با افزایش رضایت شغلی، میزان رضایتمندیشان از زندگی نیز بالا می رود.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان این که نظام آموزشی ما افراد با ویژگی های مشترک تکثیر می کند، گفت:  فصل مشترک آموزش ها در آینده، فردی شدن آموزش ها براساس استعدادهای افراد است و  باید به تربیت افراد براساس استعدادهایشان پایبند باشیم.
محمد حسن قاضی پدر پارسا که از مربیان با تجربه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است و در این نشست او را همراهی می کرد، سختکوشی و اراده پارسا را در کنار استعداد و خلاقیتش مهم ترین عامل موفقیت وی دانست.
براساس این گزارش، پارسا قاضی در حال حاضر حرفه خراطی را  به مهارت آموزان آموزش می دهد و با سفارش کار برای مهارت آموختگان، کم سن ترین کارآفرین کشور است.
پارسا قاضی، متولد 1389به عنوان کم سن ترین هنرمند شاخص خراطی در جهان موفق به دریافت لوح تقدیر از معاونت هنرهای سنتی سازان میراث فرهنگی به عنوان برگزیده سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی( 1397)، لوح تقدیر به عنوان برگزیده سومین جشنواره صنایع دستی فجر خانه هنرمندان(1397)، لوح تقدیر از دفتر توسعه و ترویج صنایع دستی  برای برگزاری ورک شاپ و آموزش (1397) ، دریافت لوح سپاس از اداره کل باشگاه بانک سپه در رشته شنا(1397)، دریافت لوح قهرمانی از اداره ورزش و جوانان استان تهران در رشته دومینو  (1396) و کسب مقام نفر اول مسابقات فرهنگی و هنری کتابخوانی ( 1396) شده است.
وی همچنین در عرصه بین المللی مورد توجه صاحبنظران هنر صنایع دستی  می باشد که در این خصوص
می توان به شرکت در نمایشگاه صنایع دستی – ایتالیا 2019 اشاره کرد.