اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : پنجشنبه 13 تير 1398
کد 4050

برای اولین بار در کشور در استان آذربایجان شرقی:

افتتاح مرکز رشد واحد های فناور مشترک آموزش فنی و حرفه ای و مرکز رشد آذربایجان شرقی

تفاهم نامه همکاری مرکز رشد واحد های فناور و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی با حضور فرماندار شهرستان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان و رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی منعقد گردید.
تفاهم نامه همکاری مرکز رشد واحد های فناور  میانه با حضور فرماندار شهرستان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان و رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی منعقد شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، ساختمان جدید مرکز رشد شهرستان میانه، وابسته به پارک علم و فناوری در محل "مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره 6 میانه" با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان برای استقرار شرکت های فناور شهرستان میانه آماده شده است.

 
یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در این مراسم، ضمن استقبال از شروع به کار مرکز رشد میانه در محل ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان، آموزش مهارت درست و واقعی مبتنی بر نیاز جامعه را در شرایط کنونی کشور حائز اهمیت برشمرد و ابراز امیدواری کرد: همکاری فیمابین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و پارک علم و فناوری منشاء ظهور طرح ها و ایده هایی نو، مبتنی بر نیاز های استان باشد.
وی خاط نشان کرد: در مرکز رشد مذکور علاوه بر تکمیل فرآیند ایجاد فناوری، آموزش های مورد نیاز شامل : تجاری سازی محصول، بازاریابی، کار تیمی، ارتباط موثر، فنون مذامره و ... آموزش داده می شود.
نماینده با اشاره به ظرفیت بالای مراکز آموزش فنی و حرفه ای در ایجاد نوآوری و فناوری نوین که می تواند در خدمت فناوران و ایده پردازان قرار گیرد افزود: از کارگاههای جنبی آموزش فنی و حرفه ای شامل: کارگاههای جوش، برق، صنایع چوب، الکترونیک و ... برای تکمیل پروسه تولید استفاده خواهد شد.

 

 
مشایخی، فرماندار شهرستان میانه با اشاره به ظرفیت های شهرستان در زمینه های مختلف به خصوص، صنعت کشاورزی، دامپروری و باغبانی بر لزوم حمایت کلیه سازمانها و دستگاه های اجرایی میانه از مرکز رشد تاکید نمود و استقرار کارآفرینان و فناوران در مرکز رشد را، اتفاقی مبارک دانست. 
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه تاکید کرد: فعالیت پارک علم و فن آوری نباید انحصارطلبانه باشد چرا که این امر با روح و اهداف اصلی ایجاد این پارک مغایرت داشته و سبب پس رفت آن می شود.
وی وجود چنین مراکزی را یکی از مؤلّفه های مهم اشتغال زایی و توسعه علمی و اقتصادی هر استان دانست.

 

 
واعظی، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز در مراسم افتتاح این ساختمان و در دیدار با فرماندار شهرستان میانه، ضمن اشاره به سیاست های پارک در زمینه تمرکز زدایی از مرکز استان، بر لزوم هدایت کارآفرینان شهرستان های استان به سمت ایجاد مشاغل مبتنی بر فناوری های جدید تاکید نمود و از آمادگی پارک برای حمایت از کلیه فناوران و مبتکرین شهرستان میانه خبر داد.
 

 
واعظی با اشاره به تفاهم نامه منعقده فیمابین پارک و وزارت تعاون افزود: بخشی از تسهیلات اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امسال  به صورت آزمایشی درکشور توسط پارک علم و فناوری در اختیار کارآفرینان و فناوران استان قرارخواهدگرفت وکارآفرینان و فناوران شهرستان میانه با ارائه طرح ها و ایده های خود به مرکز رشد می توانند از حمایت های پارک بهره مند شوند.
وی در ادامه افزود: به دلیل وجود کارگاههای متعدد، همجواری مرکز رشد با مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان میانه در این ساختمان، فرایند تبدیل ایده  به محصول و رشد شرکتهای مستقر را تسریع و تسهیل خواهد نمود.
 رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در ادامه از برنامه پارک برای برگزاری استارت آپ در مرکز رشد میانه به منظور جذب طرح ها و ایده ها به مرکز رشد میانه خبر داد و افزود: با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، این استارت آپ به زودی در میانه برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.
حاضرین در این مراسم پس از افتتاح ساختمان جدید مرکز رشد میانه، از فضای کالبدی مرکز رشد و واحد ها و کارگاه های مختلف مرکز آموزش فنی و حرفه ای و سالن های کارگاهی قابل واگذاری به مرکز رشد بازدید نمودند.