اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 24 تير 1398
کد 4055

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:

تربیت نیروی کار ماهر، شاخص کلیدی محاسبه ثروت ملت هاست

سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در مراسم انعقاد تفاهم نامه با شبکه آموزش سیما گفت : متاسفانه در کشور ما در حالی که از جمعیت 24 میلیونی شاغل، تنها حدود دو میلیون و سیصد هزار نفر در بخش دولتی اشتغال دارد، جهت گیری آموزشی به سمت استخدام در دولت است و این رویه باید تغییر کند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با هدف استفاده بهینه از ظرفیت ها ، توانایی مهارتی و آموزشی و با رویکرد گسترش فرهنگ مهارت افزایی، با حضور سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور  و " مسعود احمدی افزادی "، مدیر شبکه آموزش و رئیس ستاد مهارت سیما و جمعی از مسئولان، تفاهم نامه همکاری بین دو دستگاه، شنبه  22 تیرماه، منعقد شد.
پاک سرشت، با اشاره به تأثیر رسانه ملی در ترویج مهارت افزایی، ورود رسانه ملی به حوزه مهارت آموزی و تشکیل ستاد راهبردی در این زمینه را ارزشمند و تأثیرگذار دانست و گفت : هم گرایی سه عنصر مردم، آموزش و مهارت، نوید بخش بهبود و حکمرانی نظام مهارت آموزی است.
 
معاون وزیر تعاون ، کار ورفاه اجتماعی  ضمن اشاره به این نکته که شاخص کلیدی محاسبه ثروت ملت ها  نیروی کار ماهر است، افزود: مشاغل آینده دانش بنیان و مهارت محور می شوند و ورود رسانه ملی در این فضا، نوید بخش رشد و  بهبود رونق بنگاه های اقتصادی و حکمرانی نظام مهارت آموزی است.
پاک سرشت گفت : برنامه ریزی برای اجرای طرح ملی مهارت در سراسر کشور به منظور شکوفا شدن چرخه تولیدی کشور به دست جوانان ایرانی و پوشش مسابقات جهانی مهارت با هدف معرفی مهارت ایرانی به جهان، با همکاری رسانه ملی، اهم اهداف این تفاهم نامه هستند.
وی ابراز امیدواری کرد که رسانه ملی با تکیه بر تجربیات عملی، حرفه ای و مهارت مداری و توانایی مبتنی بر دانایی بتواند آغازگر یک جریان قوی مهارتی – رسانه ای باشد.
بنا براین گزارش، در ادامه این مراسم، مسعود احمدی افزادی، مدیر شبکه آموزش و رئیس ستاد مهارت سیما نیز ضمن ابراز خرسندی از این همکاری مشترک، با اشاره به تولید و پخش 35 عنوان برنامه آموزشی مهارتی طی 7 هزار دقیقه برنامه، از آغاز تابستان سالجاری، ویژگی مشترک این برنامه ها را کسب و کار و کارآفرینی بیان کرد.
رئیس ستاد مهارت سیما، ادامه داد: برنامه های مذکور در دو محور اجتماعی و فرهنگی، با رویکرد ترویج فرهنگ گفتگوی مهارت آموزی و با هدف در دسترس قرار دادن مهارت برای همه گروه های جامعه از شبکه های یک، دو، امید، کودک و آموزش تولید و پخش می شود.
 
شایان ذکر است، در مرحله اول همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با شبکه آموزش، در ابتدای شهریورماه سال جاری، هم زمان، اجتماع مهارت آموزان در سراسر کشور برگزار می شود.