اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 26 تير 1398
کد 4057

در مراسم اختتامیه آموزش دوگانه شغلی در اتاق بازرگانی عنوان شد:

یعقوب نماینده: آموزش، بهترین مولفه برای خروج از رکود اقتصادی کشورهاست

دوره آموزش دوگانه شغلی ( آموزش نرم افزار cnc ) با مشارکت اتاق بازرگانی تبریز بعد از سه روز به کار خود پایان داد.
دوره آموزش دوگانه شغلی ( آموزش نرم افزار cnc ) با مشارکت اتاق بازرگانی تبریز بعد از سه روز به کار خود پایان داد.     
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایایجان شرقی، مراسم اختتامیه دوره آموزشی دوگانه شغلی با محوریت آموزش نرم افزار cnc که طی تفاهم نامه سه جانبه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، اتاق بازرگانی و بنیاد SBH آلمان و با مربیگری کارشناسان آلمانی در محل کارگاه آموزش  cncمرکز آموزش فنی و حرفه ای یک تبریز پس از برگزاری آزمون به کار خود پایان داد.

 




یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، در این مراسم که با حضور رضا علی طرخان، عضو شورای راهبری پروژه آموزش دوگانه شغلی ایران و آلمان و نماینده سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و مقید، نماینده بنیاد sbh آلمان در ایران و کمالی، نایب رئیس اتاق بازرگانی تبریز، در محل سالن اجتماعات اتاق بازرگانی تبریز برگزار گردید، ضمن قدردانی از همراهی انجمن قطعه سازان و اتاق بازرگانی تبریز و تمامی دستندرکاران در اجرای این طرح، افزود: برگزاری دوره آموزشی نرم افزار cnc با رویکرد آموزش شغلی دوگانه، حاصل کار مشترک بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و اتاق بازرگانی تبریز بود که خوشبختانه با یک کیفیت نسبی مورد رضایت فراگیران، امروز به اتمام رسید.
 


نماینده افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان یک نهاد آموزشی است و برگزاری دوره آموزشی فوق، اتفاق مبارکی بود، چون آموزش و صنعت در کنار هم بودند و این می تواند برای بنگاههای اقتصادی مفید باشد و بی شک، میزان بهره وری بنگاهها را به دنبال خواهد داشت.
وی در ادامه، خاطر نشان ساخت: در کشور ما چه در صنعت آموزش و چه در در حوزه صنایع، سرمایه گذاری های بزرگی صورت گرفته است و این دو بخش به شدت به همکاری هم نیاز دارند ولی متاسفانه، فاصله زیادی بین این دو حوزه وجود دارد و این یک چالش جهانی است  و متاسفانه در کشور ما بیشتر است که امیدواریم که با همکاری و مشارکت بخش آموزش و صنعتف بتوانیم این خلاء را کاهش دهیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی، تصریح نمود: بهترین مولفه ای که می تواند وضعیت کشور را از رکود اقتصادی خارج کند، اهمیت دادن به بحث آموزش به عنوان موتور محرکه است. و این برای بنگاههای اقتصادی به عنوان فرصتی طلایی است که بتوانند با استفاده از ظرفیت اوقات فراغت جوانان و بیکاری، تهدیدها را به فرصت ها تبدیل نمایند و این امر فقط مختص کشور ما نیست و در تمامی کشورها کاربرد دارد.
یعقوب نماینده در این مراسم با اشاره به این موضوع که قطب های صنعتی در کشور به عنوان قدرت اقتصادی کشور مطرح هستند،خواستار شناسایی قطب های صنعتی در کشور شد و اظهار داشت: اگر بتوانیم حضور قوی تری در این قطب های صنعتی داشته باشیم و دوره های آموزشی ما جلوه و تبلور خاصی داشته باشند، استانهای همجوار نیز بر تلاش خود بر قطبی نمودن منطقه به لحاظ صنعتی، تلاش خواهند کرد.
وی در پایان، آمادگی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی را در اجرای هرچه بیشتر برنامه های آموزشی، ضمن انجام نیازسنجی ها و برگزاری محفل های اندیشه ورزی در استان، اعلام نمود.

 
شایان ذکر است؛ دوره آموزشی برنامه نویسی  cnc، با حضور 29 نفر از کارشناسان فنی و مربیان شرکت های مهندسی تولید تامین قطعات تراکتورسازی، ریخته گری، آذراتصال، فراگامان صنعت و آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی و با مربیگری کارشناسان( استادکاران ) کشور آلمان، در محل کارگاه آموزش cnc آموزش فنی و حرفه ای یک تبریز و با مشارکت اتاق بازرگانی تبریز، به مدت سه روز،  برگزار گردید.
لازم به ذکر است پس از برگزاری آزمون،گواهینامه پایان دوره نیز به فراگیران در این دوره آموزشی ارائه گردید.