اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 7 مرداد 1398
کد 4074

طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار، موسوم به «تاپ» با هدف بررسی و حل مشکلات فنی واحدهای صنعتی و تولیدی

دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضاء هیئت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی با طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار(تاپ) در بنگاههای صنعتی به کار گرفته می شوند.
طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار(تاپ) طرحی است که هدف آن توسعه دانش بنیان بنگاه ها از طریق بهره مندی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی، ارتقاء سطح مهارت فارغ التحصیلان مشمول خدمت سربازی، تقویت ارتباط و تعامل بین صنعت و دانشگاه به منظور کاربردی نمودن دانش و یافته های جدید علمی و فناوری اعضاء هیئت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی، ارتقاء توان فنی و مهندسی بنگاه های صنعتی، معدنی و تجاری و ظرفیت سازی اشتغال از طریق خلق ارزش افزوده جدید و تأمین اشتغال زایشی و پایدار می باشد.
سامانه الکترونیک طرح تاپ برای صرفه جویی در زمان، تسهیل تعاملات، ارزیابی و نظارت در قالب طرح تاپ ایجاد شده و متقاضیان طرف عرضه و تقاضا و ارکان سیاستگذار، برنامه ریز راه اندازی شده است.
این سامانه در حال حاضر از طریق دو دامنه www.iranetop.ir و top.mimt.gov.ir در دسترس عموم است و دارای قابلیت دریافت، طبقه بندی، پردازش، رصد و پایش داده های دو سطح طرف تقاضا و عرضه است و تمامی فرآیند های اجرایی طرح تاپ در بستر این سامانه انجام می شود.