اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 8 مرداد 1398
کد 4079

در ششمین روز از هفته ملی مهارت و کارآفرینی:

تجلیل از همکاران بازنشسته اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی

مراسم تجلیل از پیشکسوتان و همکاران بازنشسته اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان با حضور مدیرکل، مشاور و معاونان و جمعی از کارشناسان برگزار گردید
مراسم تجلیل از پیشکسوتان و همکاران بازنشسته اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان با حضور مدیرکل، مشاور و معاونان و جمعی از کارشناسان برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، مراسم تجلیل از پیشکسوتان و همکاران بازنشسته اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان با حضور مدیرکل، مشاور و معاونان اداری، پشتیبانی و آموزش، پژوهش و برنامه ریزی و جمعی از کارشناسان این اداره کل، برگزار گردید.
یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، در این نشست صمیمی، ضمن تبریک ایام هفته مهارت به خانواده بزرگ آموزش فنی و حرفه ای استان، گفت: هدف از بزرگداشت هفته ملی مهارت، تبلیغ، ترویج و به نوعی شناساندن و معرفی خدماتی است که آموزش فنی و حرفه ای در توسعه اقتصادی کشور دارد و به جامعه تعریف می شود و امسال پانزدهمین سالی است که این ایام گرامی داشته می شود.
نماینده در ادامه ضمن تبیین رسالت سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور، به نقش سازنده و اثرگذار آموزشهای فنی و حرفه ای اشاره کرد و آن را به نوعی زندگی سازی برای افراد، مسیرگشایی برای جامعه و کمک به توسعه اقتصادی عنوان کرد.

 
وی افزود: نقش عمده آموزشهای فنی و حرفه ای از پایین به بالاست. یعنی افراد جامعه زمانی با آموزش مهارتی توانمند می شوند و با اعتماد به نفس و ضمن کسب قابلیتها و شایستگی های لازم، کار و تولید را پیش می برند و منبع تولید و خلق ثروت می شوند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان، نقش آموزشهای  فنی و حرفه ای را در شرایط حاکم بر جامعه فعلی کاملا اساسی دانست و خاطر نشان کرد: خوشبختانه با ظهور تقاضاهای جدید، نقش آموزشهای فنی و حرفه ای روز به روز پررنگ تر می شوند.

 

 
یعقوب نماینده افزود: امروزه، ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای در تمامی استانها، جزو جدّی ترین ادارات است که مورد توجه مقامات است.
وی در ادامه اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، امروزه در بحث توانمندسازی ساکنین سکونتگاههای غیررسمی، بازآفرینی های شهری، طرح تکاپو، آموزش دانش آموزان و دانشجویان، توسعه آموزشهای روستایی، سربازان و... عملکرد ارزشمندی را در کارنامه خود دارد و این امر با مراجعه به ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای و تقاضاهای آموزشی کاملا گویاست.


 
یعقوب نماینده، با اشاره به نقش مهم کارکنان در برنامه ریزی و جذب و حفظ حداکثری اعتمادی که در جامعه در طول سنوات گذشته توسط آموزش فنی و حرفه ای به دست آمده است بسیار مهم و حیاتی دانست و افزود: کارمندی که با حرکت های صادقانه در طول سنوات خدمتی در مجموعه ای زحمت کشیده و بدون هیچگونه شائبه ای 30 سال از بهترین سال های عمر خود را  به خدمت رسانی به مردم سپری کرده  و به مرحله بازنشستگی نائل شده است، هیچ دعایی بهتر از عاقبت بخیری ندارد و امیدواریم که همه ما مشمول این دعای ارزشمند باشیم.
شایان ذکراست در پایان این نشست، از همکاران بازنشسته خانمها؛ خدیجه مرادخانی و وجیهه صامی و آقایان؛ شهرام پور حاجی، بیژن فلاح، داود علیرضا پور اصل، سعید بنی اسد، حاج علی زینی زاده و همچنین آقایان؛ مسعود حسنی، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای میانه به عنوان رئیس مرکز نمونه استان در سال جاری و علی خدایی و رحیم صمد زمینی، مربیان نمونه کشوری در رشته های معدن و جوشکاری نیز ضمن لوحی، تجلیل بعمل آمد.