اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 9 مرداد 1398
کد 4080

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اهر خبر داد:

ارائه ۳۰۰ هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در آموزشگاه‌های آزاد اهر/ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اهر ۱۲ کارگاه فعال دارد

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اهر گفت: سال گذشته آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر ساعت در تمامی رشته‌ها آموزش ارائه کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اهر امروز، محمدرضا تهموزی در دیدار جمعی از مدیران مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای با فرماندار شهرستان اهر که به مناسبت روز ملی مهارت و آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار شد اظهار داشت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان اهر ۱۲ کارگاه فعال، ۱۲ مربی آموزشی و ۸ نفر کارمند اداری و ستادی دارد.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در دو بخش دولتی و بخش خصوصی به حرفه آموزان ارائه می‌شود، افزود: در طول سال گذشته بیش از ۲۸۴ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه‌های آموزش سیار روستایی، کشاورزی، سکونتگاه‌های غیررسمی با همکاری بهزیستی و کمیته امداد و آموزش برای زندانیان ارائه کرده‌ایم.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان اهر از فعالیت ۱۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در این شهرستان خبر داد و گفت: آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای شهرستان اهر کاملاً فعال بوده و همواره تابع قوانین و مقررات بوده‌اند و در ارائه آموزش‌ها یار و یاور مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان هستند.

تهموزی بابیان اینکه همواره سعی کرده‌ایم تا در خدمت مردم باشیم و با همت همکاران مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان اهر را نیز پویا نگه داریم، ابراز داشت: برای آن‌که حرفه‌آموزی از آموزش‌ها بی‌بهره نماند در صورتی که تعداد حرفه‌آموزان کلاسی به حد نصاب هم نرسیده بود ثبت‌نام کرده و کلاس آموزشی تشکیل دادیم و هر امکانات و رشته‌ای که مورد اقبال جوانان بود را تامین کردیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته با حمایت مسئولان ارشد شهرستان توانستیم آموزش در محیط کار واقعی را عملیاتی کنیم و توانستیم با ارائه آموزش به ۲۶۱ نفر از جوانانی که ثبت‌نام کرده بودند در بین شهرستان‌های آذربایجان شرقی رتبه نخست را کسب کنیم.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان اهر با ذکر این‌که با توجه به شرایط مرکز سعی داریم تا در سال‌جاری نسبت به سال گذشته به تعهدات‌مان نسبت به مردم شهرستان تمام و کمال عمل کنیم، یادآور شد: سال گذشته آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر ساعت در تمامی رشته‌ها آموزش ارائه کرده بودند که در مقایسه با مراکز دولتی خدمات مضاعف‌تری ارائه کرده‌اند.