اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 9 مرداد 1398
کد 4086

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه عنوان کرد:

حجت الاسلام حاج آقا پورمحمدی: اشتغال جوانان و سایر آحادِ جامعه در گرو استفاده از آموزشهای فنی و حرفه ای است.

در هفته ملی مهارت و ترویج آموزشهای مهارتی، کارکنان مرکزآموزش فنی و حرفه ای 23 مراغه، با حجت الاسلام حاج آقا پورمحمدی امام جمعه محترمِ شهرستان مراغه دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی، در این دیدار ابتدا اسداله نماینده، معاون مرکزآموزش فنی و حرفه ای 23مراغه، گزارشی از اقدامات و عملکرد این مرکز در راستای ارائه آموزشهای فنی و حرفه ای به اقشار مختلف شهرستان مراغه ارائه کرد.
اسداله نماینده گفت: هدف آموزش فنی وحرفه ای مهارت آموزی به اقشارمختلف جامعه از جمله اقشار محروم جامعه و هدفمند نمودن آن در سال جاری است و هدف اصلی هفته ملی مهارت را ترویج فرهنگ مهارت آموزی در جامعه دانست.
حجت الاسلام حاج آقا پورمحمدی امام جمعه محترمِ شهرستان مراغه فعالیت کارکنان آموزش فنی و حرفه ای را یک امر مهم دررفع بیکاری و مهارت آموزی دانست و افزود: علم برای عمل است و رسالت آموزش فنی وحرفه ای به ثمر نشاندن این علم و بر طرف کردن مشکلات جامعه است .
نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه در ادامه گفت: آموزشهای فنی و حرفه ای بعلت ماهیتِ عملی و کاربردی  مهمتر از آموزش های دانشگاهی است و اشتغال جوانان و سایرِ آحادِ جامعه در گروِ استفاده از آموزشهای فنی و حرفه ای می باشد .
وی با بیان این مطلب که آموزشِ مهارتهای منجر به اشتغال در محیط های خانگی درجهت اشتغالِ بانوان جامعه باید مورد توجه اساسی قرار گیرد افزود: آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی یکی از نیازهای اصلی جامعه امروزی است و نقش مهارت آموزی در کنار آموزش های تئوری دانشگاه ها ، هدایت کننده به طرف چرخه تولید و اشتغال پایدار در جامعه است.