اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 22 مرداد 1398
کد 4109

مرکز آموزش فنی و حرفه ای در هفته ای که گذشت:

بازدید امام جمعه محترم مرند از کارگاههای آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان

در هفته ملی مهارت و کارآفرینی، امام جمعه محترم مرند،با حضور در مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان از کارگاههای آموزشی مرکز بازدید بعمل آورد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، محمدرضا نصیری، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای مرند، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد آموزشی این شهرستان در ادامه افزود: هدف آموزش فنی و حرفه ای مهارت آموزی به اقشار جامعه و دانش آموختگان دانشگاهی است. و اهداف این هفته را ترویج فرهنگ مهارت آموزی قلمداد نمودند.
 وی در ادامه افزود: به منظور كاهش آسيب هاي اجتماعي، توانمند سازي، ايجاد شرايط اوليه براي اشتغال ،جلوگيري ازگرايش به اعتياد، بزهكاري، و بازگشت مجدد زندانيان به زندان و به منظوراحراز شرايط اشتغال جوانان بعد از خدمت سربازي اين مركز، اقدام به ارائه آموزش هاي مهارتي در روستاها، زندانها، پادگانهاي نظامي و انتظامي شهرستان نموده است.
حجت الاسلام و المسلمین نعمت زاده، امام جمعه محترم مرند در اين دیدار با اشاره به فعالیتهای مهارت آموزی مركز آموزش فنی و حرفه ای مرند گفت: مدیران مراکز آموزش فنی و حرفه ای، مسئولیت خطیری بر عهده دارند که ان شاءالله  با پشتکار و درایت و با همکاری کارکنان این مهم به سرانجام برسد.
امام جمعه محترم شهرستان با تشریح جایگاه و منزلت آموزش و مهارت آموزی در اسلام اظهار داشت: در شرايط كنوني با توجه به افزایش نرخ بيكاري در جامعه، ارائه آموزشهاي فني و حرفه اي به آحاد جامعه به ويژه جوانان جوياي كار، امری ارزشمند و مقدس است.
وي در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از تلاشهای مرکز آموزش فنی و حرفه ای مرند، خدمات مهارت آموزی به جامعه، ایجاد اشتغال پایدار و رفع معضل بیکاری ارزیابی کرد.
حجت الاسلام و المسلمین نعمت زاده، هم چنین بر مهارت آموزی متناسب با نیاز بازارکار و تلاش در رفع مشکل بیکاری جوانان را تاکید کرد .
در پایان از کارگاههای آموزشی مرکز بازدید صورت گرفت.