اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 26 مرداد 1398
کد 4113

پاک سرشت در آیین بدرقه تیم ملی مهارت:

تیم ملی مهارت ایران تیمی با انگیزه های ملی است

سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان در آیین بدرقه تیم ملی مهارت کشورمان، این تیم را جوانانی ماهر با انگیزه های ملی نامید.
سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان در آیین بدرقه تیم ملی مهارت کشورمان، این تیم را  جوانانی ماهر با انگیزه های ملی نامید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، آیین بدرقه اعضای تیم ملی مهارت کشورمان به مسابقات کازان روسیه با حضور محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و  سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، امروز چهارشنبه 23 مرداد ماه برگزار شد.
وی با اشاره برگزاری به 18 دوره مسابقات ملی مهارت تا کنون، و حضور تیم ملی مهارت در 9 دوره از مسابقات جهانی مهارت، گفت: کسب سه مدال نقره، پنج مدال برنز و 38 دیپلم افتخار تا کنون از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایارن در عرصه جهانی بوده است.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، بیان داشت: در این دوره از مسابقات  حدود هزار و 300 نفر شرکت کننده از 63 کشور جهان در56 رشته به رقابت می پردازند.
در این دوره از مسابقات تیم ملی مهارت کشورمان در 10 رشته با  حضور  10 رقابت کننده (در هر رشته يك مسابقه دهنده), در رشته های: کابینت سازی، جواهر سازی، فناوری های اطلاعات راهکارهای نرم افزاری برای تجارت، فناوری های وب، تأسیسات الکتریکی، فناوری اتوموبیل، فناوری آب، فناوری طراحی گرافیک و مدیریت سیستم های تحت شبکه به رقابت می پردازند.
بنابر این گزارش، برای هر رشته، به همراه تیم ملی مهارت کشورمان، یک  کارشناس حضور دارد و  چهار نفر مترجم نیز این تیم را همراهی می کنند.
در حاشیه چهل و پنجمین مسابقات جهانی مهارت برای نخستین بار مسابقات مهارت های آینده Future Skills) ) به میزبانی کشور روسیه برگزار می شود که جمهوری اسلامی ایران نیز در دو رشته طراحی صنعتی و اپلیکیشن موبایل با حضور 2 رقابت کننده و دو کارشناس آنان با حمایت بخش خصوصی در این مسابقات شرکت می کنند.
بنا براین گزارش،  چهل و پنجمین دوره از مسابقات جهانی مهارت از تاریخ سی و یکم مرداد تا ششم شهریور(22 تا 28 آگوست) در شهر کازان روسیه برگزار می شود. اعضای تیم ملی مهارت ایران ساعت 6 بامداد روز  پنجشنبه مورخ 24 مرداد ماه از فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) مستقیماً به کازان اعزام شدند.