اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 5 شهريور 1398
کد 4125

همزمان با هفته دولت صورت گرفت:

جشنواره پخت نان محلی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای خسروشاه

جشنواره پخت نان محلی با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی، بخشدار، شهردار و جمعی از مسئولین شهرستان خسروشاه در محل مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، جشنواره پخت نان محلی خسروشاه ( تاوا کوکه سی ) با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، بخشدار، شهردا و رییس شورای شهر و جمعی از مسئولین این شهرستان و با حضور علاقمندان و شرکت کنندگان در این جشنواره در محل مرکز آموزش فنی و حرفه ای خسروشاه برگزار شد.
 

 
در این جشنواره، یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی، ضمن تبریک هفته دولت، با تقدیر از این حرکت و برگزار کننده گان این جشنواره به اهداف جشنواره اشاره کرد و گفت: شناساندن توانمندی‌های زنان خسروشاه به گردشگران با هدف زنده نگه ‌داشتن بافت سنتی تهیه نان های محلی، تجلیل از بانوان مهارت آموز، ایجاد فضای شاد بین بانوان  و فراهم کردن فضای نشاط انگیز برای شهروندان و خانواده‌هایشان، توسعه، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ استفاده از شیرینی‌های محلی و سنتی، احیا و زنده نگه داشتن نان و شیرینی‌های  محلی و سنتی،  آشنایی گردشگران با نحوه تهیه انواع شیرینی‌های سنتی و محلی، ﺑﺎزﮔﺸﺖ شیرینی‌های ﺳﻨﺘﯽ و محلی ﺑﻪ ﺳﺒﺪ ﻏﺬاﯾﯽ ﻣﺮدم و تحقق برنامه‌های سال رونق تولید در حوزه مهارت آموزی و توانمندسازی زنان از اهداف برگزاری این جشنواره است.
 

 
غلامرضا رضایی، بخشدار خسروشاه، در بخشی از سخنان خود ضمن قدردانی از عملکرد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در مهارت آموزی به اقشار مختلف جامعه به خصوص جوانان و زنان در شهرستان خسروشاه گفت: آموزش های منجر به اشتغال در آموزش های ارائه شده توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای نمود بیشتری از آموزش های دانشگاهی در جامعه دارد.
 
وی با با بیان این مطلب که در دولت تدبیر و امید تسهیلات خوبی به حوزه اشتغال  اختصاص داده شده از خانواده ها خواست تا جوانان و فرزندانشان را به جهت فراگیری آموزش های مهارتی و فنی ترغیب کنند.
در این مراسم کارگاه صنایع غذایی مرکز آموزش فنی و حرفه ای خسروشاه برای ارائه آموزش های مهارتی به علاقمندان افتتاح گردید.
در پایان این جشنواره، از میان شرکت کننده کان درمسابقه پخت نان محلی خسروشاه، سه نفر به عنوان نفرات اول تا سوم انتخاب و با اهدای جوایز نقدی از آنان تجلیل به عمل آمد.