اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 9 شهريور 1398
کد 4132

بازگشت تیم ملی مهارت جمهوری اسلامی ایران به کشور

تیم ملی مهارت جمهوری اسلامی ایران پس از کسب یک مدال نقره، دو مدال برنز و دو دیپلم افتخاراز مسابقات جهانی مهارت کازان 2019 به کشور بازگشت.
 تیم ملی مهارت جمهوری اسلامی ایران پس از کسب یک مدال نقره، دو مدال برنز و دو دیپلم افتخاراز مسابقات جهانی مهارت کازان 2019 به کشور بازگشت.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ، تیم ملی مهارت کشورمان پس از کسب یک مدال نقره، دو مدال برنز و دو دیپلم افتخار و احراز رتبه ۱۵ در میانگین امتیازات تیمی بین ۶۳ کشور جهان در چهل و پنجمین مسابقات جهانی مهارت ۲۰۱۹ کازان روسیه،  از طریق فرودگاه امام خمینی ره به کشور بازگشت.
معاون وزير تعاون  و رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در مراسم استقبال از این تیم با بیان اینکه به دلیل تحریم ها با محدودیت ها و مشکلات زیادی در برگزاری اردوهای تدارکاتی و اعزام تیم ملی مهارت روبرو بودیم گفت: در حالیکه با توجه به مشکلات و کمبودها ما نتوانستیم در تعدادی از رشته ها شرکت کننده ای داشته باشیم اما با  اعزام همین 10 شرکت کننده در ده رشته از مسابقات جهانی مهارت توانستیم با کسب مقام 15 جهان 24 رتبه  مقام تیمی کشورمان را نسبت به دوره پیش  ارتقاء دهیم.
سليمان پاك سرشت افزود: در این دوره از مسابقات مهیار جباری با کسب ۷۴۲ امتیاز که بالاترین امتیاز کسب شده  در بین رقابت کنندگان کشورمان بود ، مدال دیگری را در بخش بیشترین امتیاز آور مسابقات به کشورمان اختصاص داد.
وی با اشاره به درخشش جوانان ایرانی در این دوره از مسابقات جهانی مهارت گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان نماینده سازمان جهانی مهارت در ایران با توجه به وجود استعداد و پتانسیل بالای نوجوانان و جوانان در ایران همه توان و برنامه ریزی لازم رو با  کمک و مشارکت سایر نهادها و وزات خانه ها انجام خواهد داد تا در دوره بعدی مسابقات جهانی مهارت در سال 2021 در شانگهای چین به مقام تیمی تک رقمی دست یابد.
 پاك سرشت در پایان خواستار توجه بیشتر دستگاه های اجرایی کشور به حوزه مهارت آموزی و آموزشهای مهارتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای شد.
در چهل و پنجمین  دوره  مسابقات جهانی مهارت ، پارسا یوسفی در رشته مدیریت سیستم‌های تحت شبکه مدال نقره، مهیار جباری در رشته راهکارهای نرم‌افزاری برای تجارت مدال برنز ، رضا آباطی زاده در رشته جواهرسازی مدال برنز ، حسین مکتوبیان مدالیون (دیپلم افتخار) در رشته فناوری‌های وب ، مرتضی امیدی کسب مدالیون (دیپلم افتخار) در رشته طراحی مهندسی مکانیک را برای کشورمان کسب کردند.
در این دوره از مسابقات تیم ملی مهارت کشورمان در ۱۰ رشته با حضور ۱۰ رقابت کننده (در هر رشته یک مسابقه‌دهنده)، در رشته‌های: کابینت سازی، جواهرسازی، فناوری‌های اطلاعات راهکارهای نرم‌افزاری برای تجارت، فناوری‌های وب، تأسیسات الکتریکی، فناوری اتومبیل، فناوری آب، فناوری طراحی گرافیک و مدیریت سیستم‌های تحت شبکه به رقابت پرداختند.