اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 16 شهريور 1398
کد 4141

در راستای فرهنگ سازی و تعامل اداره کل با سازمان صداو سیما صورت گرفت:

نشست هم اندیشی و هم افزایی با هدف اشاعه فرهنگ مهارت آموزی

نشست هم اندیشی و هم افزایی با هدف اشاعه فرهنگ مهارت آموزی
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، نشست هم اندیشی و هم افزایی با هدف اشاعه فرهنگ مهارت آموزی، با حضور ایرانی، مدیر آموزش امور استان های سازمان صدا و سیمای کشور، معتمد، رئیس اداری و رفاهی و علی عیسی زاده، قائم مقام مدیرکل صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی، یعقوب نماینده، مدیرکل، رضا اختیار وکالتی، معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی، فیروز علیاری، وحید حی العالم و حمید نجمی،روسای ادارات آموزش، موسسات کارآموزی آزاد و روابط عمومی آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در محل سالن اجتماعات این اداره کل برگزار گردید.
ایرانی، مدیر آموزش امور استان های سازمان صدا و سیمای کشور، با اشاره به اهمیت و جایگاه آموزش در کشور گفت: سازمان صدا و سیما در طول سال آموزشهای متنوعی را در سطوح مختلف عمومی و تخصصی برگزار می کند و هدف این است تا آموزشهای خروجی محور به صورت مشترک با سایر دستگاهها و نهادهای مختلف را ضمن انعقاد تفاهم نامه همکاری آموزشی در دستور کار خود قرار دهد.
یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی ضمن اشاره به وجود تنوع در استانداردهای آموزشی سازمان در خصوص مباحث مختلف آموزشی گفت: خوشبختانه انسجام خوبی در استان در خصوص مباحث آموزشی بین دستگاههای مختلف آموزشی وجود دارد.
رضا اختیار وکالتی، معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل در این نشست گفت: آموزش فنی و حرفه ای به تنهایی نمی تواند ترویج کننده مهارت در جامعه باشد و در این میان، سازمان صداو سیما نقش موثری در این حیطه می تواند ایفا نماید.
وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، امسال را سال مهارتی و با نام نهضت مهارت افزایی نامگذاری کرده است؛ امیدواریم بتوانیم با کمک سایر دستگاهها و نهادهای آموزشی در تحقق این شعار موفق شویم.
معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل همچنین درخصوص بهره مندی مهارت آموزان این استان از مهارتهای نرم نیز مطالبی را عنوان نمود.
وحید حی العالم، رئیس اداره موسسات کارآموزی آزاد و مشارکتهای مردمی استان نیز، از بخش خصوصی( آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد) به عنوان بخشی چابک نام برد و افزود: آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد در استان ما، به راحتی خود را با مسایل روز به لحاظ آموزشی تطبیق داده و قدرت مانور بیشتری دارند.