اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 17 شهريور 1398
کد 4144

در جلسه مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای با مسئولان خدمات حوزه علمیه آذربایجان شرقی تاکید شد:

توجه ویژه به مباحث آموزشی و مهارتی طلاب و خانواده محترم ایشان

در جلسه هم اندیشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای و مسئولان خدمات حوزه علمیه آذربایجان شرقی، توجه ویژه به مباحث آموزشی و مهارتی طلاب و خانواده محترم ایشان مورد تاکید قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، در راستای توانمند سازی افراد جامعه از طریق آموزش های مهارتی و نیز توسعه مشارکت با بخش خصوصی و دولتی، به منظور هم افزایی در استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های آموزشی، نشستی با حضور یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی و حجت الاسلام والمسلمین موسوی و حجت الاسلام و المسلمین عابدی از مسئولین مرکز خدمات حوزه علمیه استان، در محل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تشکیل شد.
در این دیدار، بر طراحی، برنامه ریزی، برگزاری و اجرای دوره های آموزشی بر اساس مدل های نیازسنجی آموزشی و اشتغال محور و مدل های منعطف در ارائه آموزش های مهارتی به طلاب و خانواده آنان تاکید شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان ، در این دیدار با اشاره به اهمیت بحث مشاوره و هدایت شغلی گفت: بهتر است افراد و علی الخصوص فرزندان، متناسب با استعداد ها و علایق و توانمندی های خود در مسیر آموزش قرار گیرند تا این آموزشها زودتر و بهتر به نتیجه منتهی گردد.
وی همچنین توجه به همسران طلاب را مهم دانست و گفت: آموزش های مهارتی به همسران طلاب در مباحثی همچون ( تزئین دکوراسیون داخلی منازل و سفره آرایی و...) می تواند در حفظ نشاط و روحیه خانواده ها مورد توجه قرار گیرد.
نماینده، از آمادگی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در ارائه آموزش های مرتبط با مشاغل خانگی، فناوری های نرم و هویت ساز، علوم و فناوری های شناختی و کارآفرینی، دوره های آمادگی شغلی، مدیریت کسب و کارهای مورد نیاز طلاب و خانواده ایشان با رعایت استانداردهای آموزشی و آئین نامه های موجود خبر داد.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالفضل موسوی مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه استان نیز در این دیدار، ضمن قدردانی از خدمات آموزشی ارائه شده از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، این آموزش ها را در جهت توانمند سازی جوانان برای ورود به عرصه کسب و کار مهم دانست.
وی با اشاره به جمعیت 6 هزار و 500 نفری جامعه هدف این مرکز، استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در مراکز آموزش فنی و حرفه ای در سطح استان و مرکز خدمات حوزه های علمیه را در توانمند سازی و اشتغال فرزندان و خانواده های طلاب در تحقق شعار " رونق تولید " بسیار حائز اهمیت دانست.
در این دیدار، با اشاره به تفاهم نامه همکاری آموزشی مابین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و مرکز خدمات حوزه علمیه کشور، به انعقاد تفاهم نامه همکاری دوجانبه و همچنین اعطای مجوز ایجاد مراکز فنی و حرفه ای جوار حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی تاکید شد.