اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 16 مهر 1398
کد 4187

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:

توانمند سازی زنان ارتقای سرمایه اجتماعی کشور را به دنبال خواهد داشت

علی اوسط هاشمی، در دیدار با فریبا نظری، مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده، ارتقای سرمایه اجتماعی نظام را در گرو توانمند سازی زنان دانست.
علی اوسط هاشمی، در دیدار با فریبا نظری، مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده، ارتقای سرمایه اجتماعی نظام را در گرو توانمند سازی زنان دانست.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، هاشمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان، چهاردهم مهر ماه 1398،  در دیدار با فریبا نظری، مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده، ضمن تأکید بر توانمندسازی مهارتی زنان، گفت: توانمند سازی و مجهزکردن مربیان زن کشور به الگو های آموزشی نوین و علوم جدید در اولویت قرار می گیرد.
هاشمی در ادامه، در خصوص انعقاد تفاهم نامه همکاری سه جانبه بین دفتر امور زنان و خانواده وزارت کشور، سازمان امور اجتماعی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اعلام آمادگی کرد.
فریبا نظری: با مهارت آموزی زنان، ظرفیت اقتصادی عظیمی شکوفا خواهد شد
بنابراین گزارش، نظری، مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده، نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت مهارت آموزی زنان گفت: در سطح کشور تعامل مناسبی میان دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری ها و ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای استان ها شکل گرفته که توانمندسازی زنان را به دنبال داشته است.
وی افزود: با مهارت آموزی زنان، ظرفیت اقتصادی عظیمی شکوفا خواهد شد که می تواند گامی موثر در استحکام اقتصاد داخلی بوده و با حمایت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای این مهم محقق خواهد شد.
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده، با اشاره به وجود زنان به عنوان نیمی از جمعیت فعال کشور، بیان کرد: در حال حاضر با توجه به گسترش و تنوع بازار و سلیقه ی مخاطب، نیازمند آموزش های نوین و انتقال خلاقیت و نوآوری در امر تولید و بازاریابی به زنان شاغل در حوزه صنایع دستی و مشاغل خانگی هستیم و با شکل گیری همکاری فرابخشی این موضوع محقق می شود.