اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 16 مهر 1398
کد 4191

در راستای تبیین و اجرای طرح آموزش دوگانه شغلی صورت گرفت:

نشست هم اندیشی با شورای تخصصی مربیان رشته های اتومکانیک، برق و مکانیک در اجرای طرح آموزش دوگانه شغلی

نشست هم اندیشی با شورای تخصصی مربیان رشته های اتومکانیک، برق و مکانیک در اجرای طرح آموزش دوگانه شغلی
نشست هم اندیشی با شورای تخصصی مربیان رشته های اتومکانیک، برق و مکانیک در اجرای طرح آموزش دوگانه شغلی
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در این نشست، ضمن تبیین طرح آموزش دوگانه شغلی افزود: این طرح، سالیان سال در کشور اجرا شده است ولی متاسفانه نتواسته ایم بهره برداری های لازم را از این طرح ببریم.
یعقوب نماینده ادامه داد: در محیط کار، صرفا"مباحث فنی آموزش داده می شود و این در حالی است که باید در کنار این آموزشها، مهارت هایی چون؛ بازاریابی، طرز برخورد با مشتری و در یک جمله، فوت های کوزه گری هر مهارت نیز آموزش داده شوند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی خاطر نشان ساخت: بحث آموزش دوگانه شغلی باید به صورت جدی در دستورکار قرار گرفته و در آموزش فنی و حرفه ای پیاده شود تا بتوانیم نتیجه لازم را به دست آوریم.
نماینده ادامه داد: قرار گرفتن در محیط کار واقعی در کنار ارائه آموزش های مهارتی خیلی مهم است.
وی در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه توانسته ایم با انعقاد تفاهم نامه های همکاری آموزشی با اتاق اصناف تبریز، اقدامات موثری انجام دهیم.
 آموزش فنی و حرفه ای توانسته است محبوبیت لازم را بین سایر دستگاهها به دست آورد. و هدف اصلی ما، همراه نمودن اتحادیه ها با آموزش فنی و حرفه ای است تا از این طریق در ترویج فرهنگ مهارت آموزی در استان گام های موثری برداریم.
یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی گفت: تکرار، حقّانیت به وجود می آورد و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان نیز با باور این موضوع برای نجات جامعه از بی مهارتی تلاش خواهد کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این مطلب که رسالت اصلی آموزش فنی و حرفه ای آموزش کارگران در صنایع است، خاطر نشان ساخت: توسعه و پیشرفت جوامع در گروی سرمایه هاتی انسانی صاحب مهارت است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان خطاب به مربیان افزود: با توجه به تجاربی که شما عزیزان در کسوت مربیگری در آموزش فنی و حرفه ای کسب کرده اید، می توانید ضمن بازدید از شرکت های تولیدی صنایع مختلف و بررسی جوانب و احصاء نیازسنجی های( نیازهای آموزشی) بر اساس آن برنامه ریزی کرده و مهارت آموزان را برای معرفی به بخش های مختلف صنعت در راستای توانمندسازی آنان برای ورود به بازار کار آماده نمایید .