اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 21 مهر 1398
کد 4197

در دیدار رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی مطرح شد:

هاشمی: دیدن سهم مهارت در لایحه ها و طرح های مجلس یک ضرورت است

علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، پیرامون توسعه مهارت آموزی و راهکارهای آن دیدار و گفت و گو کرد.
در دیدار رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی مطرح شد:
هاشمی: دیدن سهم مهارت در لایحه ها و طرح های مجلس یک ضرورت است/ عارف: روی حمایت مجلس از برنامه های محوری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور حساب کنید
علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، پیرامون توسعه مهارت آموزی و راهکارهای آن دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان، هجدهم مهر ماه سال جاری، در دیدار با محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی،با اشاره به اهمیت موضوع مهارت آموزی، گفت: انتظار می رود حمایت های لازم از مهارت آموزی از سوی دولت صورت گیرد.
وی، در ادامه گفت: دیدن سهم مهارت در کنار لایحه ها  و طرح های فعلی که در کمیسیون های مجلس مطرح است، از جمله: ارزش افزوده، مالیات و حذف یارانه ها، یک ضرورت متناسب با برهه زمانی کنونی به شمار می رود.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، بیان داشت: در ادبیات مسئولین با وجود در اولویت بودن اشتغال و تهدید مهاجرت، کمتر به موضوع مهارت به عنوان راهکار اصلی حل این معضل پرداخته شده است.
هاشمی، در ادامه افزود: پیشنهاد می شود کمیسیون آموزش عالی به موضوع مهارت و ضرورت بازنگری در ساختار تشکیلاتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با رویکرد آموزشی و مربیگری نگاه ویژه ای داشته باشد.
معاون وزیر تعاون بیان داشت: تدوین سند ملی مهارت برای کشور یک ضرورت است تا اجماع و جریان سازی را در این حوزه شکل دهد.
محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی: ناخواسته مهارت را با رفتارهای غیر کارشناسی حقیر شمردیم
در ادامه این دیدار، محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، گفت: موضوع مهارت آموزی در کشور ناخواسته با پاره ای از رفتارهای غیرکارشناسی، در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته است، در حالی که از زمان انقلاب فرهنگی بر این باور بودیم که موضوع مهارت را باید عمومیت بخشید.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت نظام، بر فرهنگ سازی، تربیت مربی و اعتبار بخشی به مهارت به عنوان یک ضرورت، تأکید کرد.
عارف، افزود: در ارتقای اصالت آموزش های مهارتی بر حمایت مجلس حساب کنید. مجلس می تواند از طریق ظرفیت های شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش، تربیت فنی و حرفه ای و مهارتی ، در این زمینه به خوبی بهره بگیرد.
وی، با بیان اینکه با برنامه محوری در حوزه مهارت آموزی به همراه سازی دولت اندیشیده شود، گفت: بخشی از دستاوردهای سند ملی مهارت را می توان از  طریق مجلس به قانون تبدیل کرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ادامه بر بهره گیری از مشاوره های بین المللی و مناقصه بین المللی برای سند ملی مهارت تأکید کرد.