اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 22 مهر 1398
کد 4198

بازدید رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای 15 تبریز از روند برگزاری آزمون های عملی قالی بافی در تبریز

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای 15 خوشه های صنعتی تبریز ضمن حضور در محل اتحادیه فرش دستباف تبریز از روند برگزاری این آزمونها بازدید بعمل آورد .
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، منوچهر خلیلی، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای 15 خوشه های صنعتی تبریز ضمن حضور در محل اتحادیه فرش دستباف تبریز  از روند برگزاری این آزمونها بازدید بعمل آورد .
منوچهر خلیلی در حاشیه این بازدید گفت: فرش تبریز یکی از انواع قالی‌های ایرانی و از مهم‌ترین مراکز بافت قالی در ایران است که از سوی «شورای جهانی صنایع دستی» به عنوان «شهر جهانی بافت فرش» انتخاب شده است.
وی همچنین ادامه داد: توجه به بحث بیمه شاغلین در این عرصه و ارائه تسهیلات به آنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. لذا طبق تفاهم نامه های فی مابین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستبافت ایران، مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره 15 تبریز موظف به اخذ آزمون و ارائه گواهی نامه صلاحیت حرفه ای به متقاضیان تمدید گواهی یا اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای جهت ارائه به بیمه و یا گواهینامه مهارت در راستای دریافت تسهیلات از بهزیستی یا کمیته امداد می باشد.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای 15 خوشه های صنعتی تبریز اظهار داشت: از ابتدای سال 98 تا کنون این مرکز اقدام به اخذ آزمون و ارائه گواهینامه صلاحیت حرفه ای به تعداد 775 نفر نموده است.
خلیلی تصریح نمود: واحد آزمون مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره 15 تبریز در 6 ماه اول سال  حاری از 1700 نفر از متقاضیان دریافت گواهی صلاحیت حرفه  قالی بافی آزمون به عمل آورده و گواهی مهارتی صادر نموده است.
منوچهرخلیلی خاطر نشان کرد: متقاضیان تمدید گواهینامه می توانند با مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان معرفی شده از مرکز و ارائه مدارک لازم، اقدام به تمدید گواهینامه نمایند و متقاضیان بار اول نیز، جهت دریافت گواهینامه صرفا در زمانهای پیش بینی شده در پورتال، می توانند در این آزمونها  ثبت نام نمایند.
وی افزود: این آزمونها توسط آزمونگران اعزامی از طرف مرکز (آزمونگران برون سازمانی) و با نظارت مستقیم کارشناسان مرکز آموزش فنی و حرفه ای 15 تبریز صورت می گیرد.
شایان ذکر است؛ آزمون های عملی حرفه قالی بافی در هر دوره در محل اتحادیه فرش دستبافت واقع در انتهای راسته کوچه، جنب آتش نشانی برگزار می گردد .