اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 14 آبان 1398
کد 4223

با حکم معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور؛

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت منصوب شد

طی حکمی از سوی علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، ناهید مسلمی به سمت معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت این سازمان منصوب شد.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت منصوب شد
طی حکمی از سوی علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، ناهید مسلمی به سمت معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت این سازمان منصوب شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در راستای سیاست علی اوسط هاشمی،  معاون وزیر تعاون و رئیس این سازمان مبنی بر به کارگیری بانوان توانمند همکار در پست های مدیریتی، طی حکمی ناهید مسلمی به عنوان معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت این سازمان منصوب شد.
در این حکم آمده است؛
نظر به تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند سرکار عالی، بدینوسیله به عنوان «معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای» منصوب می گردید. انتظار می رود با تکیه بر اصل شایسته گزینی و استفاده از منابع انسانی توانمند و کارشناس اقدامات اجرایی آن معاونت را در ارتقای تحقق محورهای ذیل برنامه­ریزی نمائید:
§    رصد مستمر و شناسایی نیازهای پژوهشی مدیریت آموزش های فنی و حرفه ای و برنامه ریزی برای تأمین آنها از طریق اجرای پژوهش های مؤثر و کاربردی.
§    برنامه­ریزی جهت تقویت فعالیت های پژوهشی مربیان و مشارکت جویی هرچه بیشتر آنان در رویدادهای علمی و پژوهشی ملی و بین المللی.
§    بسترسازی و تمهید در راستای تسهیل  دسترسی مدیران، کارشناسان و مربیان سازمان به نتایج مطالعات و پژوهش­های روز دنیا در حوزه­ی آموزش های فنی و حرفه ای جهت توانمندسازی آنان.
§    توسعه ارتباطات سازمان با دستگاهها و نهادهای مطالعاتی و علمی و ارتقاء جایگاه و حضور سازمان در رویدادهای علمی و پژوهشی کشور.
§    ارتقاء جایگاه پژوهش در سازمان و تربیت نیروهایی با نگرش پژوهش محور در راستای مدیریت مطلوب و بهینه فعالیت­ها.
§    برنامه­ریزی در راستای ارتقای جایگاه مسابقات ملی و بین المللی مهارت در کشور از طریق تعامل با ذی نفعان.
§    برنامه­ریزی ارتقای جایگاه نخبگان مهارتی در کشور و جلب مشارکت آنان در فعالیت های پژوهشی سازمان.
§    بازنگری و اصلاح فرآیندهای برنامه ریزی سازمان در راستای ارائه مدلی از برنامه ریزی آموزشی هدفمند، فعال و اثربخش.
§    اعتبار بخشی به نظام ارزشیابی و آزمون صلاحیت های شغلی و شایستگی سازمان
§    بازنگری نظام مند استانداردهای آموزشی مطابق با نیاز روز بازارکار ، منعطف و متناسب با شرایط گروههای هدف مختلف آموزش های مهارتی.
§    تضمین کیفیت آموزش های مهارتی با استفاده از استانداردها و شاخص­های بین المللی و بروز رسانی مستمر آن توسط طراحی نظام ارزیابی فرآیندها و عملکرد آموزشی سازمان.
§    همکاری و هم افزایی با ادارات کل استانی و دفاتر ستادی در اجرای برنامه های مصوب سازمان.
امید است با توکل به خداوند منان و پیروی از منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، در راستای اجرایی شدن  برنامه های دولت محترم تدبیر و امید، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان متبوع گام های مؤثری بردارید.
شایان ذکر است، ناهید مسلمی پیش از این، مدیریت دفتر پژوهش، طرح و  برنامه ریزی این سازمان را عهده دار بود.