اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 14 آبان 1398
کد 4224

انتصاب رئیس جدید مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای

طی حکمی از سوی علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، رضا باجولوند به سمت رئیس مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای منصوب شد.
طی حکمی از سوی علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، رضا باجولوند به سمت رئیس مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای منصوب شد.
در این حکم آمده است:
نظر به تعهد، تخصص و تجارب جنابعالی، بدینوسیله به عنوان "رئیس مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای" منصوب می گردید. با عنایت به اهمیت مرکز مذکور در شکوفایی اهداف سازمانی انتظار می رود نسبت به برنامه­ریزی و طراحی شیوه­های عملیاتی روزآمد و کارآ و بهره­گیری از دانش، تخصص و مهارت منابع انسانی توانمند و ساماندهی امکانات و ظرفیت های موجود در راستای تحقق اهداف سازمان متبوع با اتکال به خداوند متعال، نهایت تلاش خود را با در نظر گرفتن محورهای ذیل بکار گیرید:
اعتبار بخشی به آموزش های فنی و حرفه ای در تمامی حوزه ها ( مربیان ، کارشناسان ، روسا مراکزو ...) با استفاده از اجرای صحیح و هدفمند آموزش ها.
برنامه­ریزی تربیت مربیان آموزش فنی و حرفه ای در راستای پاسخگویی به نیازهای عملیاتی بخش­های مختلف بازارکار در تمامی سطوح آموزشی و پژوهشی.
کیفیت افزایی در تمامی فرآیندهای اجرایی مرکز با استفاده از بازنگری مستمر.
تعامل و بهره­گیری از ظرفیت تمامی ذی نفعان و جوامع هدف در راستای اجرای آموزش با حفظ و رعایت قوانین و مقررات.
تدوین نظام مؤثر و کارا جهت اخذ نیازهای آموزشی، طراحی، اجرا و ارزشیابی دوره های آموزشی.
شناسایی نخبگان و اندیشمندان آموزشی و پژوهشی فعال در حوزه مهارتی جهت استفاده حداکثری از ظرفیت موجود برای تحقق اهداف عالیه مرکز.
ارائه تمهیدات و بستر سازی لازم در جهت ارائه راهکارهایی خلاقانه و افزایش کارایی و اثربخشی در راستای تحقق اهداف و برنامه­های تعیین شده.
برنامه­ریزی به منظور توسعه و ارتقاء جایگاه مرکز در حوزه پژوهش های فنی و حرفه ای نزد سایر دستگاهها و نهادها.
هماهنگی و ارتباط سازنده، دو سویه و نظام مند با واحدهای ستادی و استانی با رویکرد هم افزایی.
سنجش میزان رضایت آموزش دیدگان و استفاده از پایش مذکور در ارتقاء سطح کیفی خدمات ارائه شده.
حمایت هدفمند و منطبق برقانون و مقررات از پژوهش­های صورت گرفته با محوریت آموزش های فنی و حرفه ای از طریق هماهنگی با دانشگاهها، پژوهشگاهها و مراکز تحقیقاتی فعال.
حضور مؤثردرعرصه منطقه ای و بین المللی به منظور معرفی توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه مهارتی.
تمرکز زدایی از مرکز تربیت مربی با رویکرد منطقه ای و تخصصی.
توسعه روابط با سازمان­ها و نهاد های بین المللی مرتبط با حوزه فنی و حرفه ای و ایجاد زمینه های شراکت در تجهیز و تقویت مراکز تربیت مربی و تبادل تجربیات و ارتقاءدانش مربیان.
تمهیدات لازم برای طراحی و استقرار نظام صلاحیت حرفه ای مربیان در راستای قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی.
تدوین سند راهبردی مرکز با رویکرد ملی و بین المللی.
تمهیدات لازم برای برگزاری مسابقات مهارت ویژه مربیان.
امید است با توکل به خداوند منان و پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، در راستای اجرایی شدن برنامه های دولت محترم تدبیر و امید، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان متبوع گام های مؤثری بردارید.
                                                                               علی اوسط هاشمی