اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : پنجشنبه 16 آبان 1398
کد 4225

در استان آذربایجان شرقی صورت گرفت:

برگزاری دوره آموزشی مسیر کارآفرینی و مهارت های نرم

دوره آموزشی مسیر کارآفرینی و مهارت های نرم در راستای تفاهم نامه سه جانبه با اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران، بنیاد sbh و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در محل مرکز آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی برگزار گردید.
دوره آموزشی مسیر کارآفرینی و مهارت های نرم در راستای تفاهم نامه سه جانبه با اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران، بنیاد sbh و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در محل مرکز آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، در راستای تفاهم نامه سه جانبه با اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران ،بنیاد sbh و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، دوره آموزشی مسیر کارآفرینی و مهارت های نرم، با هدف انتقال مبانی کارآفرینی به مهارت آموزان و با حضور کارشناسان و کارآفرینان برتر، صاجبان صنایع، مربیان و روسای منتخب، از استانهای آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و بنیاد   sbhآلمان و اتاق بازرگانی استان به مدت دو روز و با مربیگری سرکار خانم افشم در محل مرکز آموزشهای تخصصی فنی و حرفه ای شماره 3 تبریز، برگزار گردید.
در این دوره آموزشی؛ در خصوص ضرورت توانمندسازی شغلی در دنیای امروز و معرفی مهارت های لازم، مهارت تفکر خلاق( معرفی تکنیک  pmi، مهارت حل مساله به صورت سیستماتیک و حل مساله بر اساس تفکر طراحی، هدف گذاری، برنامه ریزی و مدیریت زمان، تمرین ویژگی های انسان ارزش آفرین( مشاهده گری، پرسشگری، تفکر پیوندی، آزمایشگری و شبکه سازی با استفاده از رویکرد طراحی)، مهارت های زندگی و پیوندشان با کارآفرینی، ذهن آگاهی، هوش هیجانی و فیدفورواد، مطالبی عنوان شد.
یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی نیز ضمن حضور در این کارگاه آموزشی، در حاشیه بازدید از این دوره تخصصی، گفت: بهترین نوع آموزش، آموزش مبتنی بر محیط کسب و کار است.

 

 
وی در ادامه افزود: رویکرد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، جذب کارآفرینان با سرمایه فکری است چراکه امکانات و تجهیزات مناسبی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای فراهم است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: دوره آموزشی"مسیر کارآفرینی و مهارت های نرم "، با هدف انتقال مبانی کارآفرینی به مهارت آموزان است.

 

 
 شایان ذکر است؛ برای شرکت کنندگان در این دوره آموزشی، گواهینامه ای توسط اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران و بنیاد sbh آلمان و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور صادر خواهد شد.