اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 28 دي 1398
کد 4328

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای عجب شیر خبر داد:

اشتغال بانوان روستایی با آموزش های فنی و حرفه ای در روستای گل تپه عجب شیر

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای عجب شیر از ایجاد کارگاه خوداشتغالی کارآموزان مهارت دیده مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان در روستای گل تپه عجب شیر خبر
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای عجب شیر از ایجاد کارگاه خوداشتغالی کارآموزان مهارت دیده مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان در روستای گل تپه عجب شیر خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، بهزاد جعفری، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای عجب شیر از ایجاد کارگاه خوداشتغالی کارآموزان مهارت دیده مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان در روستای گل تپه عجب شیر خبر داد.
جعفری، ارائه آموزش های مهارتی و  ورود به مناطق روستایی را از جمله اهداف آموزش های فنی و حرفه ای در شهرستان خبر داد.
وی در ادامه افزود: ارایه این آموزشها با هدف بهبود شرایط زندگی ساکنان روستاها بوده و در خودکفایی آنان نقش بسزایی دارد.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای عجب شیر خاطر نشان ساخت: در این راستا، تعداد 30 نفر از کارآموزان کارگاه آموزش پرورش قارچ دکمه ای مرکز با حضور در محل روستای گل تپه این شهرستان از نزدیک با نحوه ایجاد و پرورش قارچ که توسط کارآموزان دوره های قبل ایجاد شده بود بازدید بعمل آوردند.
در جریان این بازدید، خانمها، میرابی و شفع و آقای فرهاد میرابی از مهارت آموختگان دوره های آموزشی قبل در این خصوص توضیحات لازم را به بازدید کنندگان ارائه کردند.
میرابی اظهار داشت: در ایجاد این کارگاه آموزشی با سرمایه ای به مبلغ 5 میلیون تومان و در سالنی به وسعت 32 متر به روش سنتی در محل روستای گل تپه شهرستان عجب شیر و با همکاری سه نفر و به صورت خانوادگی خودکارآفرینی و اشتغال ایجاد شده است.
وی از برداشت 3 دوره محصول از هر 6 ماه یکبار از این کارگاه خبر داد.
 شایان ذکر است؛ مرکز آموزش فنی و حرفه ای عجب شیر با مشارکت مرکز جهاد کشاورزی شهرستان با حضور در محل روستاهای این شهرستان دوره های مهارتی ثابت روستایی را با هدف مهارت افزایی و اشتغالزایی برگزار می نمایند.