اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 17 فروردين 1399
کد 4392

با هدف فاصله گذاری اجتماعی مهارت آموزی در راستای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا صورت گرفت:

برگزاری نشست هم اندیشی راه اندازی سیستم آموزش مجازی توسط آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد استان

جلسه هم اندیشی راه اندازی سیستم آموزش مجازی توسط آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد استان با حضور یعقوب نماینده، مدیرکل، رضا اختیار وکالتی، معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی، وحید حی العالم، رئیس اداره موسسات کارآموزی آزاد و مشارکتهای مردمی استان، مهدی ملائی، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای 3 تبریز، روح اله فضلی، مسئول خدمات ماشینی، مهندس سبک دست، مدیرعامل شرکت نپا، آقایان غفورغفوری وغلامحسین فتحی، نمایندگان بخش خصوصی در محل دفتر مدیرکل برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در این نشست، با اشاره به اهمیت آموزش در شرایط مختلف زندگی از جمله شرایط بحران و اینکه مباحث آموزشی تعطیلی بردار نیست؛ گفت: با توجه به اجرای فاصله گذاری اجتماعی در مهارت آموزی و لزوم رعایت مسائل بهداشتی با رویکرد کاهش ابتلا به ویروس کرونا و با هدف قطع زنجیره این بیماری، این اداره کل با همکاری و مشارکت شرکت نوین پژواک اطلاعات عصر(نپا) ضمن بررسی جوانب مختلف بر لزوم اجرای آموزشهای مهارتی از طریق سیستم آموزشهای مجازی توسط آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد (بخش خصوصی) تاکید نمود.
 

 
وی اظهار داشت: در این نشست، ضمن هم اندیشی، همفکری و تبادل نظر پس از اطلاع رسانی و اقدامات لازم، امکان ادامه فعالیت بخش خصوصی(آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد استان) در قالب آموزش های مجازی امکان پذیر خواهد بود.
نماینده همچنین خاطر نشان کرد: برگزاری آزمون های مهارتی با استفاده از کلیه امکانات مراکز دولتی و آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد منوط به ابلاغ شیوه نامه از طرف سازمان خواهد بود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در پایان تصریح نمود: شروع به کار بخش اداری آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد و نیز امکان استفاده از محتواهای آموزشی دولتی نیز منوط به هماهنگی با ستاد مبارزه با بیماری کرونا خواهد بود.
مهندس سبک دست، مدیرعامل شرکت نپا نیز به تبیین و تشریح طرح ارائه خدمات آموزش الکترونیکی ( یادگیری الکترونیکی نپا) پرداخت و در این خصوص هم اندیشی و تبادل نظر صورت گرفت.
شایان ذکر است؛ یادگیری الکترونیکی(مجازی) شبیه به ساختار آموزش به روش سنتی است با این تفاوت که به صورت الکترونیکی و بدون حضور فیزیکی استاد و مهارت آموز اجرا می شود تا ضمن حذف تردد  عبور و مرور و حضور فیزیکی در آموزشگاهها،  آموزش صورت پذیرد تا ضمن فرهنگ سازی در این راستا، از بحران ویروس کرونا نیز به سلامت عبور نماییم.