اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : پنجشنبه 11 ارديبهشت 1399
کد 4406

سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اعلام کرد؛

شیوه نامه فاصله گذاری اجتماعی در عرصه مهارت آموزی ابلاغ شد

شیوه نامه فاصله گذاری اجتماعی در عرصه مهارت آموزی، از سوی علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای استان ها ابلاغ شد.
شیوه نامه فاصله گذاری اجتماعی در عرصه مهارت آموزی،  از سوی علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور  به ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای استان ها ابلاغ شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و به نقل از روابط عمومی  سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی دولتی و خصوصی سازمان، به منظور استمرار آموزش های مهارتی، شیوه نامه فاصله گذاری اجتماعی در عرصه مهارت آموزی برای بازگشایی مراکز دولتی و آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای به ادارات کل استان ها ابلاغ شد.
بر اساس این گزارش، اجرای شیوه نامه مذکور، با همکاری تشکل های صنفی مرتبط  و اخذ مجوزهای لازم برای شروع فعالیت از ستاد استانی مبارزه با کرونا و سایر دستگاه های مربوط استانی با نظارت مستقیم مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بر اجرای مفاد شیوه نامه ضروری است.
این گزارش می افزاید: شیوه نامه فاصله گذاری اجتماعی در عرصه مهارت آموزی در سه بخش امور آموزشی، امور سنجش و ارزشیابی و امور اداری با تمرکز بر آموزش های مجازی، تولید محتوا، تدوین و بازنگری استاندارد، طراحی و ممیزی سوالات و سایر فعالیت های مرتبط با فرایند آموزش تدوین شده است.
بنا بر این گزارش، برگزاری کلیه دوره های آموزشی و همچنین سایر امور اجرایی در عرصه مهارت آموزی با رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از طریق این شیوه نامه ضروری است.
استمرار آموزش های مهارتی از طریق تغییر در الگوهای آموزشی و کاهش تراکم مهارت آموزان درکارگاه های آموزشی با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی، استمرار برگزاری آزمون ها از طریق تغییر در فرآیندهای برگزاری آزمون ها و کاهش تراکم آزمون دهندگان در سایت های آزمون آنلاین و کارگاه های سنجش با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی و استمرار فعالیت های اداری و اجرایی از طریق تغییر در فرآیندهای اداری و اجرایی و کاهش تراکم ارباب رجوع در محیط های اداری با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی از اهداف این شیوه نامه است.