اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : پنجشنبه 11 ارديبهشت 1399
کد 4407

برگزاری آئین تکریم و معارفه مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی، مدیر کل دفتر مؤسسات کارآموزی و مشارکت های مردمی و مدیر امور مسابقات ملی و بین المللی مهارت

با حضور علی اوسط هاشمی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، مدیران، معاونین و همکاران، مراسم معارفه داود ناصری امید، مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی، یعقوب نماینده، مدیر کل دفتر مؤسسات کارآموزی و مشارکت های مردمی و مهدی دارایی، مدیر امور مسابقات ملی و بین المللی مهارت برگزار شد.
با حضور علی اوسط هاشمی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، مدیران، معاونین و همکاران، مراسم معارفه داود ناصری امید، مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی، یعقوب نماینده، مدیر کل دفتر مؤسسات کارآموزی و مشارکت های مردمی و مهدی دارایی، مدیر امور مسابقات ملی و بین المللی مهارت برگزار شد.
محورهای گفتگوی امیرسعید مصباح، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد و مدیرکل سابق دفتر مؤسسات کارآموزی و مشارکت های مردمی:
- در طول سال های اخیر اتفاقات مثبتی در بخش خصوصی و آموزشگاه های آزاد روی داده است که به مرور زمان اثرات آن نمایان خواهد شد.
- اصلاحات و برنامه های اجرا شده در بخش آموزشگاه های آزاد، نیاز به استمرار دارد زیرا آنچه اصلاحات را رشد می دهد، تداوم و استمرار آن است.
- استان یزد، به عنوان استان پایلوت برای اجرای سیاست واگذاری 85 درصد آموزش های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به بخش خصوصی و آموزشگاه های آزاد انتخاب شده است.
محورهای گفتگوی یعقوب نماینده، مدیر کل دفتر مؤسسات کارآموزی و مشارکت های مردمی و مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان غربی:
- ایجاد بسترهای لازم برای توسعه فعالیت شرکای سازمان و آموزشگاه های آزاد در اجرای مأموریت ها و اهداف سازمانی از اهم برنامه های این دفتر است.
- خرد سازمانی به این نتیجه رسیده است که در آینده اجرای بخش عمده ای از فعالیت های آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای بر عهده بخش خصوصی و آموزشگاه های آزاد قرار گیرد.
- خرد سازمانی به این نتیجه رسیده است که تصدی گری در درون سازمان باید کاهش یافته و به بخش خصوصی فرصت حضور در این عرصه را داد.
-  با جدیت به دنبال تدوین سند همکاری با شرکای اجتماعی و بخش خصوصی هستیم.
- فعالیت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در بخش خصوصی و تعامل با شرکای اجتماعی نیازمند خیزش و جهش است.
-  آموزشگاه های آزاد باید به سوی آموزش های نوین مهارتی هدایت شوند.
- از ظرفیت شرکای اجتماعی و بخش خصوصی برای فعالیت های پروژه ای و حضور در مسابقات ملی و بین المللی مهارت استفاده می کنیم.
- ارتباط بین دفتر مؤسسات کارآموزی و مشارکت های مردمی و دفتر مسابقات ملی و بین المللی مهارت برای حصول نتیجه مطلوب ضروری است.
داود ناصری امید، مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی:
مدیریت منابع انسانی از میان وظایف مختلف مدیریتی، مسئولیت کلیه فعالیت ها و خط مشی مربوط به کارکنان سازمان را بر عهده دارد.
- به نتیجه رساندن حداکثر کارایی برای حرکت در راستای اهداف استراتژیک سازمان در افق زمانی و با کمترین هزینه.
- از مهم ترین وظایف کلیدی منابع انسانی وپشتیبانی بهبود کیفیت زندگی کاری کارکنان و ارتقای کیفیت روابط انسانی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است.
-   ایجاد حس امنیت شغلی برای همکاران شایسته و توانمند
-   تدوین شاخص های عملکردی و عملیاتی مرتبط با منابع انسانی
-  تقسیر آئین نامه ها و قوانین اداری و ستادی سازمان
-   آموزش کارکنان و تلاش برای ارتقای دانش و مهارت آنان
-  پیگیری ترسیم حقوق قراردادی ها
-  دفاع خواسته های قابل دفاع همکاران
-  شناخت سرمایه انسانی سازمان با ارزیابی
-  ایجاد رقابت سالم و شایسته سالاری
-  شناسایی نیروهای دارای انگیزه برای کار
ابوالفضل تیرانداز، سرپرست  سابق منابع انسانی و پشتیبانی:
- بحث منابع انسانی مهم ترین و بزرگترین حوزه هر سازمان است که باید مسئولیت خود را به خوبی به انجام رسانده تا بتواند راه گشا باشد.
- حوزه منابع انسانی و پشتیبانی، به کمک اداره استخدام، آموزش، پشتیبانی و رفاه تمام سعی خود را به کار بسته اند تا پاسخگوی نیازهای کارکنان باشد.
غلامرضا راز، مدیر سابق امور مسابقات ملی و بین المللی مهارت:
- مسابقات ملی و بین المللی مهارت فراز و فرودهای بسیاری را پشت سر گذاشته است ولی هم اکنون در جهان از جایگاه بسیار خوب و قابل قبولی برخوردار است.
- کارشناسان شرکت کننده کشور ما در مسابقات ملی و بین المللی مهارت هم اکنون عضو گروه کارشناسی و داوری چه در حوزه ملی و چه جهانی هستند.
-  مسابقات چه در سطح کشوری و ملی و بین المللی یک کار ملی است و حمایت و کمک همه را می طلبد.
-  حمایت ها از تیم ملی مهارت کشور در عرصه های مختلف جهانی و بین المللی باید مستمر باشد.
مهدی دارایی، مدیر امور مسابقات ملی و بین المللی مهارت و رئیس مرکز شهید سلیمانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای شهرستان سمنان:
-  مسابقات ملی و بین المللی مهارت آینه تمام نمای رقابت پذیری کارآموزان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است.
-  تیم سازی و هم افزایی جمعی در کشور و در ادارات کل استان ها از مهم ترین برنامه های امور مسابقات ملی و بین المللی مهارت است.
- سبد محصولات برگزاری مسابقات در قالب 9 مجموعه شامل مسابقات: ایران مهارت، مهارت معلولین، صنایع دستی، کودکان، نوجوانان، سربازان و نیروهای مسلح در دو گروه پایور و وظیفه، اتباع بیگانه، روستائیان و عشایر و کشورهای اسلامی پیش بینی شده است
-  توسعه همکاری های درون سازمانی با هدف جذب شرکای اجتماعی برای دستیابی به نتیجه در مسابقات
-  روی آوری به نظام رویداد محور(هر نظامی که بتواند فرد را به مهارت برساند)
-   تغییر مسابقات از یک مسابقه درون سازمانی به مسابقات مشارکتی در سطح کشور
-  تمرکز بر دیپلماسی مهارت
- ایجاد شبکه ملی خبرگان مهارتی
- جلب مشارکت بخش خصوصی
- ایجاد زیست بوم کسب و کار
-  ایجاد رسانه مهارت برای ارتباط بی واسطه با نخبگان مهارتی