اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 10 خرداد 1399
کد 4424

در دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز عنوان شد:

راه اندازی مدرسه عالی مهارتی چرم و کفش از اولویت های آموزش فنی و حرفه ای و دانشگاه آزاد اسلامی تبریز است

دکتر جوان پور، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و هیئت همراه با حضور در محل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی با رضا اختیار وکالتی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی دیدار و گفتگو کرد.
راه اندازی مدرسه عالی مهارتی چرم و کفش از اولویت های آموزش فنی و حرفه ای و دانشگاه آزاد اسلامی تبریز است
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، دکتر جوان پور، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و هیئت همراه با حضور در محل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی با رضا اختیار وکالتی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی دیدار و گفتگو کرد.
دکتر جوان پور، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در این دیدار برنامه‌های پژوهش محور دانشگاه آزاد اسلامی را در خصوص نوآوری در حوزه چرم و کفش تشریح نمود.
دکتر جوان پور در دیدار با مدیرکل جدید اداره کل اموزش فنی و حرفه ای استان گفت: بیش از 700  زمینه تحقیقاتی در مورد چالش های صنعت چرم و کفش در قالب برنامه پایش احصا شده که دانشجوبان دانشگاه آزاد اسلامی، پایان نامه ها و رساله های پژوهشی خود را در این زمینه  انجام دهند.
وی اظهار داشت: اخذ مجوز و راه اندازی مدرسه عالی مهارتی چرم و کفش از دیگر برنامه های این دانشگاه بوده که به تربیت نیروی ماهر در چارچوب دوره های کوتاه مدت و میان مدت و با حضور اساتید مجرب این صنعت خواهد پرداخت.
جوان پور افزود: ایجاد سرای نوآوری چرم وکفش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز به توسعه شرکتهای دانش بنیان و فناوری در این صنعت کمک خواهد کرد.
وی اظهار داشت: مرکز تحقیقاتی چرم و کفش دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری انجمن ها و اتحادیه های چرم و کفش در نظر دارد خدمات استانداردی را برای این صنعت ارائه نموده و مسئله های موجود در آن را در قالب پروژه های تحقیقاتی برون دانشگاهی حل نماید
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز ضمن بیان اهمیت مهارت آموزی برای دانشجویان در رشته های مختلف به ویژه مهارت آموزی کفش و چرم ادامه این همکاری را به فال نیک گرفت.
وکالتی در این دیدار گفت: سیاست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، واگذاری آموزش ها ست و آموزش فنی و حرفه ای با این رویکرد در راس مرکز سنجش صلاحیت حرفه ای قرار می گیرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: مشاغل موجود در جامعه روز به روز در مسیر تخصصی شدن در حرکت است که در این راستا باید مهارت آموزی نیز با محوریت ایجاد مشاغل جدید و نو صورت گیرد.
دکتر رضا اختیار وکالتی ادامه داد: همکاری تمامی نهادها و دستگاهها در خصوص ارائه آموزشهای صحیح و متناسب و مورد نیاز بازار کار در حوزه های مختلف مورد انتظار است.
وی همچنین در خصوص ورود آموزشهای مهارتی در بخش صنعت گفت: بهترین نفراتی که متولی ارائه این نوع از آموزشها هستند، از خود صنایع می باشند و بر این اساس تجهیز صنایع باید از طریق صنعت انجام گیرد.