اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 11 خرداد 1399
کد 4429

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در مراسم افتتاح مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی حوزه های علمیه استان تاکید کرد:

ضرورت ورود مهارت به بطن حوزه‌های علمیه

رئیس سازمان آموز فنی و حرفه‌ای کشور با تاکید بر ضرورت ورود مهارت به بطن حوزه‌های علمیه، گفت: باید مهارت با درس‌های حوزه درهم آمیخته شود و طلاب در کنار درس‌ها چند واحد مهارت را یاد بگیرند.
رئیس سازمان آموز فنی و حرفه‌ای کشور با تاکید بر ضرورت ورود مهارت به بطن حوزه‌های علمیه، گفت: باید مهارت با درس‌های حوزه درهم آمیخته شود و طلاب در کنار درس‌ها چند واحد مهارت را یاد بگیرند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و به نقل از خبرگزاری ایسنا، علی اوسط هاشمی روز یکشنبه در آیین افتتاحیه مرکز "مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی" حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی، گفت: طلابی که در حوزه‌های علمیه به دنبال کسب دانش و دانایی هستند به همراه جامعه فرهنگیان و مدرسان دارای منزلت اجتماعی و تریبون بوده و می‌توانند با فضاسازی موجب تغییر نگاه در جامعه شوند.
وی افزود: باید نگاه‌ها به سمت فضیلت کسب مهارت سوق داده شود زیرا اکنون تمام ارزش‌های جامعه فقط در مسیر کسب دانش، مدرک و بودن در دانشگاه خلاصه شده است، اما این جامعه تا چه حد نیازمند پزشک، مهندس و خلبان است؟
وی متذکر شد: کثرت و تنوع در بخش‌های مختلف جامعه قابل جستجو است و فقط باید به شکل جدی به آن بیندیشیم تا شاهد تغییر نگاه در جامعه جویای موقعیت و کار متناسب با شان و منزلت آدمی شویم.
هاشمی با تاکید بر ارزش بالای کارهای فرهنگی، اظهار کرد: می‌توان برای خروج از ناامیدی‌ها، یک جریان را ایجاد کنیم، چرا که جمهوری اسلامی برای رسیدن به بالندگی و پویایی نباید فقیر و بیکار محتاج داشته باشد.
وی افزود: باید به جایی برسیم که فضای اجتماعی و فرهنگی جامعه فقط به حوزه دولت توقع نداشته باشد و هرکس بداند که خود می‌تواند از عهده برون رفت از مشکلاتی که او را احاطه کرده است با تکیه بر قابلیت و روی آوری به یک فن بیرون بیاید.
وی متذکر شد: اگر طلاب در مسیر فعال بودن، در کنار کسب علم و دانش و معرفت در حوزه دین یک نقش اجتماعی را در معیشت کشور داشته باشند، بازتاب مثبتی داشته و حتی باورها تقویت خواهد شد.
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در خاتمه گفت: باید یک فصل آموزشی مهارتی تدوین شود و جزو دروس حوزه علمیه قرار گیرد و همان طوری که توافق کرده‌ایم هیچ معلمی بدون مهارت فارغ التحصیل نشود، هیچ طلابی نیز نباید بدون مهارت وارد جامعه شود.