اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : سه شنبه 13 خرداد 1399
کد 4434

در دومین روز از سفر رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به استان:

بازدید از کارخانه شرکت تراکتورسازی ایران و تقدیر از کارگران منتخب مهارت آموز

مدیرعامل کارخانه تراکتور سازی ایران- تبریز گفت: با پیشرفت آموزش و مهارت، کمترین خطا در کارخانه رخ می دهد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، دکتر ابراهیمی، مدیر عامل شرکت تراکتور سازی ایران، با تشکر از اقدامات مهندس هاشمی، گفت: با پیشرفت آموزش و مهارت، کمترین خطا در کارخانه رخ می دهد.
وی در ادامه افزود: در جامعه کارگری اگر آموزش ها درست انجام شود عملکردها نیز درخشان می شود.
ابراهیمی در پایان گفت: تسهیلاتی که در آن به جای مالیات، آموزش صورت می گیرد بسیار مهم و تاثیر گذار بوده است و باید الگویی برای سایر مسئولین در بخش های مختلف شود.
دکتر علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز گفت: بی شک اگر تمام سرمایه ها را انبار و زیر ساختها را آماده کنیم ولی اصل محوریت توسعه که خود انسان است توجه عمیق و جدّی و پایدار نداشته باشیم نمی توانیم به دستاورد منطبق با تقاضا و اقبال بازار دست بیابیم چرا که محور اصلی پیشرفت هر کشوری نیروی انسانی آن کشور رقم می زند.
وی با اشاره به اهمیت آموزش به عنوان یک رکن اساسی و همچنین نقش اصلی نیروی انسانی در پیشرفت امور گفت: انسان جریان زاست و می تواند خلاقیت را در اوج به نمایش بگذارد که مورد توجه دیگران قرار گیرد.
علی اوسط هاشمی، با اشاره به پیشرفت های کشور ژاپن پس از جنگ جهانی افزود: کشور ژاپن با وجود قرارگرفتن در جزیره با اتکاء به منابع انسانی و توجه به اصل سرمایه ثروت زا خودکفا شده و توانسته است با استفاده از آموزشهای نرم در کمتر از پنجاه سال اوج گرفت و در دنیا برند شد به طوریکه در هر خانه ای حداقل یک لامپ با نام و برند این کشور روشن است.
هاشمی برای جهش تولید دو رکن را مهم ارزیابی کرد و افزود: قانون گرایی و آموزش، یک نوع توانمندسازی جامعه و فراهم نمودن بستر برای نقش آفرینی ممتاز آنها است که رمز موفقیت و پیشرفت کشور ژاپن نیز بوده است.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در پایان با تاکید بر تدوین ملی استاندار مهارت در این حوزه، خاطر نشان کرد: آموزش را باید خیلی جدّی گرفت و مهارت را وارد زندگی و کارگاه کشاورزان که زمین کشت آنان است ببریم تا بتوانیم گام های موثری در راستای مهارت افزایی آنان برداریم.
در حاشیه این بازدید، از کارگران منتخب دوره های مهارت آموزی جوار کارگاهی شرکت تراکتورسازی ایران تقدیر بعمل آمد.