اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : پنجشنبه 22 خرداد 1399
کد 4441

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه بودجه کشور:

به طور حتم مهارت آموزی در آینده و توسعه ایران، جایگاه بالایی خواهد داشت

حمید پوراصغری، معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور در جمع مدیران سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، گفت: به طور یقین مهارت آموزی در آینده و توسعه ایران، جایگاه بالایی خواهد داشت.
حمید پوراصغری، معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور در جمع مدیران سازمان آموزش  فنی و حرفه ای کشور، گفت: به طور یقین مهارت آموزی در آینده و توسعه ایران، جایگاه بالایی خواهد داشت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، نشست  مدیران سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با حضور حمید پوراصغری معاون امور علمی،فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه بودجه کشور، چهارشنبه 21 خردادماه در محل تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای کرج برگزار شد.
معاون امور علمی،فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه بودجه کشور در این نشست با بیان اینکه  آموزش به عنوان یک ابزار در راستای توسعه به کار می رود، اظهار داشت: توسعه سرمایه انسانی با آموزش متوازن و همه جانبه محقق می شود.
پوراصغری افزود: عدم توازن سبب خواهد شد که  مولفه های توسعه در بخش های مختلف با یکدیگر دیده نشوند، نمونه بارز آن تمرکز در آموزش عالی است و از سوی دیگر در موضوع اشتغال، قانون خدمات کشوری، مدرک تحصیلی را به عنوان محوری ترین بحث مطرح کرده است که باعث شده تمام توان کشو به سمت مدرک گرایی سوق پیدا کند.
معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه بودجه کشور با اشاره به اینکه در بسیاری از مشاغل، مهارت بیش از مدرک تحصیلی بالا اهمیت دارد، گفت : در حیطه آموزش های رسمی، معلم ابتدایی بیش از نیاز به مدرک تحصیلی بالا، به مهارت و تخصص در آموزش نیاز دارد که با توجه به لزوم ارائه صحیح آموزش های پایه، این امر بسیار ضروری خواهد بود. 
پوراصغری با بیان اینکه  نکته مهم در موضوعات مرتبط با آموزش به خصوص آموزش های مهارتی، ایجاد فضای کسب و کاری است که تقاضا به وجود آورد، تصریح کرد : در فضای توسعه ای کشور به نظر می رسد ارکان مختلف تصمیم سازی، ضرورت مهارت آموزی را احساس کرده اند.
وی بیشترین آمار بیکاری را در قشر دانشگاهی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت : بر اساس اعلام دانشگاه ها، دانشجویان پس از فارغ التحصیلی نیاز به حرفه آموزی دارند و این نشان دهنده این است که زمینه مهارت آموزی برای این افراد همزمان با تحصیل فراهم نشده است.
معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه بودجه کشور با طرح این مهم که  تربیت مربیان آزموده به عنوان یک چارچوب حاکمیتی باید تقویت شود گفت : آموزش بروکراسی را برنمی تابد و باید این بروکراسی را به سمت تسهیل تصمیم گیری پیش ببریم.
پوراصغری مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای را به عنوان یک مرکز ملی و متعلق به کشور دانست و  اظهار داشت: بخش حاکمیتی باید بتواند نقش خود را در تربیت مربی و نیروی انسانی توانمند ایفا کند.
وی با قدردانی از ابتکار سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در راه اندازی پارلمان مربیان و کارشناسان ادامه داد: در حوزه علمی، فرهنگی و آموزشی سازمان برنامه و بودجه کشور، به شدت نیازمند توان و ظرفیت سازمان آموزش فنی و حرفه ای هستیم.
معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور با اظهار اینکه بودجه اختصاصی به منظور تجهیز مراکز آموزشی این سازمان با تاکید بر ارتقای کیفی آموزش های مهارتی قطعا افزایش خواهد یافت، ابراز امیدواری کرد: با تقویت سهم آموزش های فنی و حرفه ای در بودجه 1400، مهارت آموزی جایگاه خود را در نظام آموزشی کشور پیدا کند و اثرگذارتر از پیش  ظاهر شود.