اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : چهارشنبه 21 خرداد 1399
کد 4443

در دیدار رئیس شورای شهر سردرود با مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی عنوان شد:

لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود درجامعه با رویکرد ارائه آموزش های مهارتی

بهلولی، رئیس شورای شهر سردرود با وکالتی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در راستای اشاعه و ترویج آموزش‌های مهارتی در شهر سردرود دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، در این دیدار، رضا اختیار وکالتی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با اشاره به سابقه طولانی و حجم عمده تولیدات صنعت فرش و وجود صنعتگران ماهر در این حوزه گفت: در بسیاری از جوامع، شهر سردرود به عنوان پایتخت تابلو فرش ایران و جهان شناخته می‌شود و استفاده از ظرفیت‌های موجود در این صنعت و سمت و سو بخشیدن به این فعالیت ها بسیار مهم است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با اشاره به ظرفیت های موجود در بخش خصوصی و توان آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد استان در ارائه آموزش‌های مهارتی به جامعه افزود: در این راستا می‌توانیم با همکاری شورای شهر سردرود و استفاده از فضاها و فرهنگسراهای شهرداری در راستای ارائه آموزشهای فنی و حرفه ای  به اقشار مختلف جامعه گام های موثری برداریم.
 وی اظهار داشت: با وجود جوانان خلاق و مستعد در این شهر، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند به شکوفاتر شدن این استعدادها منجر شود.
 در این دیدار بهلولی رئیس شورای شهر سردرود با اشاره به اهمیت و جایگاه آموزش های فنی و مهارتی در اشتغال جوانان گفت: در نظر داریم با ایجاد بسترهای لازم با آموزش‌های مهارتی، در راستای تحقق شعار سال " جهش تولید " گام‌های موثرتری برداریم.
رئیس شورای شهر سردرود زندگی ماشینی امروز را مهمترین عامل افسردگی در جامعه عنوان کرد و افزود: در جامعه کنونی می توانیم با آموزش های فنی و مهارتی علاوه بر کمک به معیشت خانواده ها موجبات سرزندگی و پویایی آنها را فراهم سازیم .
بهلولی، برگزاری کلاسهای آموزش مهارتی و حمایت از صنعتگران و جوانان شهر سردرود و راه اندازی فروشگاه‌های مجازی و ایجاد بازارچه های فروش محصولات و برگزاری جشنواره های مختلف را از مهمترین برنامه‌های این شورا در حوزه مهارت آموزی عنوان کرد.
رئیس شورای شهر سردرود با اشاره به رونق صنعت تابلو فرش در سردرود از وجود 800 کارگاه فعال و فعالیت ۱۰ هزار نفر به صورت مستقیم در این حوزه خبر داد.
بهلولی، برنامه‌ریزی برای آموزش و گسترش حرفه های موازی و مرتبط با صنعت فرش همچون؛ طراحی، رنگرزی و کدنویسی را با هدف رونق این صنعت بسیار حائز اهمیت دانست.
 در این دیدار که با حضور معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی و رئیس اداره آموزش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی برگزار شد؛ در خصوص نحوه احصاء نیازسنجی آموزشی شهر سردرود و ارائه آموزش‌های مهارتی با استفاده از مدل ها و طرح های مختلف بحث و تبادل نظر شد.