اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : دوشنبه 26 خرداد 1399
کد 4449

نماینده محترم مردم شریف اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی:

محرم زاده: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مستقیماً در اقتصاد مردم نقش ایفا می کند

نماینده مردم شریف شهرستان های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با حضور در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با رضا اختیار وکالتی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی دیدار و گفتگو کرد.
نماینده مردم شریف شهرستان های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با حضور در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با رضا اختیار وکالتی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، محرم زاده در این دیدار ضمن تبریک انتصاب دکتر رضا اختیار وکالتی به سمت مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، نقش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان را در راستای اشتغال جوانان حائز اهمیت دانست و با بیان این مطلب که آموزشهای فنی، مهارتی به ویژه آموزش های ارائه شده توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نقش مستقیمی در اقتصاد خانواده ها دارد؛ تصریح نمود: اگر این آموزش‌ها کیفیت محور باشد تاثیر گذاری آن به مراتب بیشتر خواهد بود.
 محرم زاده با اشاره به وجود جوانان با استعداد در استان آذربایجان‌شرقی گفت: امیدوارم جوانان با استفاده از این آموزش ها راه هموار تری برای اشتغال خود در جامعه داشته باشند.
وی، پای کار بردن و حس مسئولیت مسئولین را از مهم ترین شرایط در جهت تحقق شعار "جهش تولید " دانست.
 رضا اختیار وکالتی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیتهای آموزشی این اداره کل در حوزه‌های مختلف مهارتی گفت: مراکز آموزشی در سطح استان آماده پذیرش جوانان در جهت ارتقای دانش و مهارت آنها جهت ورود به بازار کار میباشد.
وی، با اشاره به وجود تجهیزات و مربیان مجرب در کارگاه های آموزشی این اداره کل گفت: تلاش همکاران من در عرصه مهارت‌آموزی در استان، ارائه محتوا های آموزشی بر اساس تکنولوژی های نوین آموزشی است.
وکالتی، استفاده از ظرفیت و پتانسیل موجود در صنعت و اصناف را در جهت ارائه آموزش های مهارتی به جامعه از طریق این صنایع را در بهره وری نیروی انسانی مورد تقاضای بازار کار لازم و ضروری عنوان کرد.
 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان در پایان نقش نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در الزام فراگیری مهارت آموزی و تقویت فرهنگ مهارت آموزی در جامعه را انکار ناپذیر برشمرد و خواستار تشکیل اتاق فکر مهارت با حضور نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در محل اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان شد.