اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : شنبه 31 خرداد 1399
کد 4450

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور؛

نجات بیکاران کشور با مهارت رقم می‌خورد

علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نخستین شورای مهارت استان اصفهان گفت: نجات بیکاران کشور با مهارت رقم می‌خورد.
علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نخستین شورای مهارت استان اصفهان گفت: نجات بیکاران کشور با مهارت رقم می‌خورد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، نخستین شورای مهارت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان با حضور علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان و حسن قاضی عسگر، معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و دستگاه (دانشگاه و نهادهای خصوصی) اصفهان 27 خرداد ماه سال جاری در محل استانداری تشکیل شد.
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: امروز دغدغه اصلی مردم اصفهان بیکاری است و این در حالیست که نجات بیکاران کشور با مهارت رقم می‌خورد.
وی  با بیان اینکه اصفهان ماهر، نوید دهنده ایران ماهر است، افزود: وقتی در اصفهان سخن از مهارت می‌شود باید مهارت‌ها را به رخ دیگر کشورها بکشیم.
هاشمی تصریح کرد: تمامی تلاش‌ها در سبد هزینه خانوار این است که دانشجو، کرسی نشین و مدرک بگیر تحویل جامعه بدهیم اما این تصور اشتباهی بوده که طی ۴۰ سال گذشته تکرار شده است.
معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: باید به سرمایه‌های انسانی بیشتر توجه کنیم و نباید افتخار ما در کشور تنها به نفت و معدن معطوف شود، وجود سرمایه‌های انسانی فرصت بیشتری برای اشتغالزایی و ارزش افزایی فراهم می‌آورد.
به گفته وی باید با ارزش افزایی سود را جاری کرده و در کسب موقعیت موثر به کار گیریم
علی اوسط هاشمی با بیان اینکه قدرت توانمندی استاد کاران اصفهان اصالت و مهارت را به رخ جهانیان می‌کشاند، اظهارکرد: باید بانک اطلاعاتی در اصفهان ایجاد شود و تعداد استاد کاران مشخص شوند.
وی با اشاره به اینکه باید مهارت در استان اصفهان به مهارت جامعه محور تبدیل شود، گفت: کفایت در مهارت در این استان اثبات شده است به همین منظور باید افرادی که اهل هنر، ذوق و استعداد هستند را شناسایی کنیم.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: گفتمان مهارت در کشور ضعیف و شاید مغفول مانده است چون در مسیری قرار گرفته که تمام ارزش‌ها در دانشگاه‌ها متمرکز شده است.
وی بیان کرد: انتظار داریم از طریق مهارت، اعتماد به نفس را در جوانان ارتقا دهیم و با آن کسالت را از جامعه بزداییم.
اوسط هاشمی یا بیان اینکه باید به مهارت به عنوان اشتغالزایی بنگریم، خاطرنشان کرد: مهارت همچون سعادت است چون فن مملکت داری را می‌تواند به میان بیاورد که محصول مهارت در اداره مملکت به تولید ملت منجر می‌شود.
وی گفت: ما مهارت را عرضه نمی‌کنیم بلکه تقاضا محوری ما را به سمت آموزش مهارت سوق می‌دهد همچنین باید مهارت را با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی، قانون‌مند و با قاعده‌پذیری شکل دهیم.