اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

تاریخ : يکشنبه 8 تير 1399
کد 4458

ضمن دیدار فرماندار تبریز و مدیرکل سازمان میراث فرهنگی استان با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی صورت گرفت:

بازدید از پروژه مرکز آموزش هتلداری اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان آذربایجان شرقی

بازدید از پروژه مرکز آموزش هتلداری اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان آذربایجان شرقی
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، رضا اختیار وکالتی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در این دیدار ضمن تبیین وظایف و رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با رویکرد مهارت افزایی گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان نیز  ضمن ارائه آموزشهای مهارتی در حوزه های مختلف آموزشی، این پتانسیل را دارد تا آموزش های مهارتی مورد نیاز مشاغل مختلف را ارائه نماید.
وی در ادامه اهمیت گواهینامه های مهارت آموزش فنی و حرفه ای افزود: اعتبار گواهینامه های فنی و حرفه ای بین المللی است و در سراسر دنیا از اهمیت و اعتبار ویژه ای برخوردار است.
مدیرکل خاطر نشان کرد: با توجه به پیشرفت سریع صنعت، استفاده از آموزش های کوتاه مدت و تکنولوژی های روز دنیا دارای اهمیت خاصی است.
وکالتی همچنین در خصوص مرکز آموزش هتلداری اداره کل آموزش فنی و حرفه ا ی آذربایجان شرقی اظهار داشت: استفاده از مدل آموزشی محیط کار واقعی در این مرکز آموزشی" ترجیحا" قابل اجراست.
وی افزود: در این روش مهارت آموز علاوه برفراگیری آموزش های مهارتی از آموزشهای نرم و اخلاق حرفه ای نیز بهره مند می شود.
مهدوی، فرماندار تبریز نیز با حضور در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان از پروژه مرکز آموزش هتلداری و نیز کارگاههای آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه ای  یک تبریز بازدید بعمل آورد.
 وی وجود کارگاههای آموزشی مجهز را یکی از ظرفیت های مهم فنی و حرفه ای استان در ارائه آموزش های مهارتی به شهروندان عنوان کرد و افزود: بخشی از بیکاری جامعه می تواند با ارائه همین خدمات مهارتی موجود رفع شود.
حمزه زاده، مدیرکل میراث فرهنگی استان نیز در این دیدار بر تعامل هرچه بیشتر دو دستگاه در ارائه آموزشهای مبتنی بر صنعت گردشگری تاکید کرد و افزود: در حال حاضر یکی از مهم ترین خلاء های آموزشی در حوزه هتلداری است که باید با فراهم سازی فرصت آموزش، فعالیت عملی و آزمایشی دانشجویان و فعالان حوزه هتلداری تقویت شود تا شاهد ارتقا سطح کیفی هتل ها و نحوه ارائه خدمات در آن ها باشیم.
وی در ادامه ضمن تقدیر از مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان، از ایجاد نخستین مرکز آموزش هتلداری گفت: با توجه به اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای همواره در راستای آموزش های علمی و عملی پیشگام بوده است، نخستین مرکز آموزش هتلداری نیز به همت این اداره کل به منظور توانمندسازی و مهارت افزایی دانشجویان و فعالان حوزه هتلداری ایجاد شده که در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد همراه است و در آستانه افتتاح قرار دارد.
حمزه زاده افزود: طی تفاهم نامه دوجانبه در زمینه های تخصصی در خصوص فعالیت های مرکز آموزش هتلداری اعم از تجهیز، تامین مدرسان، ارائه استانداردهای ضروری و ... با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مشارکت خواهیم داشت.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه توسعه این مرکز با مشارکت بخش خصوصی محقق خواهد شد، ادامه داد: لازمه توسعه و تجهیز هتل، مشارکت بخش خصوصی در این امر است که با ورود و واگذاری مدیریت این مجموعه به بخش خصوصی، فرصت مهارت آموزی برای فعالان این عرصه فراهم خواهد شد.
حمزه زاده در خاتمه عنوان کرد: در این هتل به طور همزمان مسافران پذیرش و افراد تحت آموزش در فضایی حقیقی در کنار کسب مهارت های لازم، به صورت عملی به فعالیت خواهند پرداخت.
وی با اشاره به رونق و اهمیت صنعت گردشگری در استان آذربایجان شرقی گفت: وجود هتل هایی که  در تنوع ارائه خدمات مطلوب به مسافران پیشرو باشند، در جذب هر چه بیشتر گردشگران نقش موثرتری ایفا خواهند کرد.
وی همچنین ارائه آموزش های مهارتی به صورت عملی و کاربردی را در اشتغال جوانان مهم و موثر دانست است.
حمزه زاده، با اشاره به فراگیری نزدیک به 8000 نفر در آموزش های حوزه صنایع دستی در استان گفت: این آموزشها در 19 شهرستان و به صورت خرید خدمات و با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان به شهروندان ارائه گردیده است.